اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار شد

بازنگری شهرداری برای تعرفه‌های صدور پروانه ساختمانی برای بیمارستان‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری باید نسبت به تعرفه‌های صدور پروانه ساختمانی برای تخریب و باز‌سازی بیمارستان‌های شهر بازنگری کند و این تعرفه‌ها به نفع بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی محاسبه شود.

بازنگری شهرداری برای تعرفه‌های صدور پروانه ساختمانی برای بیمارستان‌ها

غلامرضا شیران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سابقه فعالیت بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان اظهار داشت: بیمارستان شریعتی اصفهان تاکنون یک عمر 50 ساله را گذرانده و از 50 سال گذشته تاکنون خدمات درمانی مورد نیاز را به بیماران ارائه داده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان شریعتی اصفهان یکی از بیمارستان‌های زیر‌مجموعه سازمان تأمین اجتماعی کشور به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه از حدود پنج سال گذشته موضوع احداث و راه‌اندازی ایستگاه متروی شریعتی مطرح شده، تصریح کرد: در گذشته شهرداری و مسئولان پروژه متروی اصفهان درخواست و تقاضای 600 متر مربع از اراضی این بیمارستان را برای احداث ایستگاه مترو کرده بودند.

وی با بیان اینکه اما این متراژ با درخواست‌های بیمارستان و رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری به 190 متر مربع در یک عمق 13 متری از بیمارستان و یک عرض 13 متری نیز از خیابان رسیده، ادامه داد: مقرر شد که معامله عادلانه انجام شود و یک بیمارستان قدیمی شهر از حیطه انتفاع خارج نشود، اما پس از عدم انجام تؤافقات اولیه شهرداری اعلام انجام ماده هشت را می‌کند.

شیران با اشاره به اینکه اما پس از حضور نمایندگان بیمارستان از تهران در اصفهان توافقاتی بین این افراد با شهرداری و شورای شهر اصفهان مبنی بر اختصاص طبقات زیرین بیمارستان به مترو و طبقات بالایی برای انجام اقدامات درمانی بیمارستان صورت می‌گیرد، تاکید کرد: همچنین براساس این توافقات اعلام شده بود که شهرداری ارفاق خاصی را برای صدور پروانه ساخت برای بافت پنج هزار متر مربعی بیمارستان شریعتی به منظور تخریب و بازسازی این بافت اعمال کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مسئولان بیمارستان شریعتی اصفهان تقاضای صدور پروانه تعمیراتی بافت 5 هزار مترمربعی این بیمارستان را از شهرداری اصفهان می‌کنند، افزود: شهرداری نیز 44 میلیارد تومان را برای صدور پروانه بازسازی این بیمارستان از مسئولان بیمارستان می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه خوب و قابل توجهی نیز برای باز‌سازی این بیمارستان از تهران اختصاص داده می‌شود، گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته نیز مقرر می‌شود که شهرداری و شورای شهر اصفهان نیز کمک‌هایی را برای تخریب و باز‌سازی بیمارستان انجام بدهند.

شیران با اشاره به اینکه براساس این رایزنی‌ها تقاضا می‌شود که 20 درصد تخفیف صدور پروانه ساختمان‌ها برای این بیمارستان به 40 درصد افزایش پیدا کند، عنوان کرد: البته شهردار کرمان نیز در این میان وساطت می‌کند که تخفیف قابل توجهی نسبت به صدور پروانه باز‌سازی بیمارستان شریعتی اصفهان اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس مصوبه‌ای مقرر شده بود که تعرفه‌های صدور پروانه ساختمان برای بیمارستان‌ها براساس تعرفه‌های کاربری‌های مسکونی محاسبه شود، اضافه کرد: اما شهرداری اصفهان صلاح ندانسته که تعرفه‌های صدور پروانه باز‌سازی بیمارستان شریعتی را براساس تعرفه‌های کاربری‌های مسکونی محاسبه کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صورتی که کاربری این 5 هزار متر مربعی مسکونی محاسبه شود و مسئولان باید با قدرت و جدیت کامل این مصوبه را نسبت به بیمارستان اعمال کنند تا بیمارستان ناچار به پرداخت 44 میلیارد تومان برای دریافت پروانه باز‌سازی نباشد، تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر باید خدمات خود را با ارفاق بیشتری نسبت به توسعه خدمات درمانی ارائه بدهند.

شیران اذعان داشت: شهرداری باید نسبت به تعرفه‌های صدور پروانه ساختمانی برای تخریب و باز‌سازی بیمارستان‌های شهر بازنگری کند و این تعرفه‌ها به نفع بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی محاسبه شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه مسئولان نسبت به رسیدگی به وضعیت درمانی مردم تاکید کرد: تدابیر لازم به منظور رسیدگی به وضعیت بیمارستان شریعتی اصفهان باید از سوی متولیان امر اتخاذ شود تا وضعیت درمانی مردم شهر اصفهان با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/63004/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول