اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین

روز قدس، روز فریاد انزجار جهان اسلام از استکبار جهانی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: روز قدس، روز فریاد انزجار جهان اسلام از استکبار جهانی است.

روز قدس، روز فریاد انزجار جهان اسلام از استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی باعث رستگاری انسان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان، ماهی است که خواب آن عبادت، دعای آن مستجاب و اعمال و عبادات پذیرفته خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به خطبه رسول اکرم(ص) در مورد ماه رمضان ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند «با نیّت‏هاى راست و دل‏هاى پاک، از پروردگارتان بخواهید تا براى روزه‏‌دارىِ آن و تلاوت کتاب خویش، توفیقتان دهد؛ چرا که بدبخت، کسى است که در این ماه بزرگ، از آمرزش الهى محروم بماند. » دل انسان همیشه در اختیار خود انسان نیست، بیشتر مواقع تحت اختیار شیاطین و هوای نفس است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر انسان، خود، خدای خود و سرانجام کار را بشناسد و بداند بسیار راحت می‌تواند خود را حفظ کند، تمام زمینه‌ها که برای گناه فراهم می‌شود، توسط خود انسان است، نیت‌های خالص داشته باشید تا در روزه موفق شوید، چرا که برخی افراد موفق به روزه‌داری نمی‌شوند.

امام جمعه ورامین ادامه داد: سعی در تلاوت کتاب خدا کنید، شقاوت‌مند کسی است که از فیوضات الهی این ماه بی‌بهره باشد، مانند کسی که در کنار چشمه گوارای آب سرد ایستاده ولی نتوانسته از آن بچشد، چشمه‌های رحمت جاری و ساری است، صله ارحام کنید، از محرومان دستگیری نمایید.

ایشان در خطبه دوم نیز با اشاره به سالروز ولادت امام حسن(ع) تصریح کرد: ایشان بسیار مظلومانه زیسته و مظلومانه شهید شدند، پس از شهادت پدر بزرگوارشان حوادثی از ناحیه منافقین داخل کوفه رخ داد که بسیاری از آنها از نزدیکان خود حضرت بودند.

با سابقه ترین امام جمعه کشور ادامه دادند: در نهایت هم این امام بزرگوار به دست همسرش به شهادت رسید.

آیت‌الله محمودی در ادامه با اشاره به فلسفه خلقت بیان داشت: خداوند حکیم انسان را عبث خلق نکرده است، خداوند قادری که این جهان پر عظمت را خلق کرده امکان ندارد انسان را بیهوده آفریده باشد، تک تک ساعات و لحظات زندگی ما برنامه دارد، ضابطه دارد، نگاه کردن، حرف زدن، خوابیدن و … تحت نظارت قلم به دستانی است که کوچک‌ترین اعمال ریز و درشت ما را می‌نویسند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی عنوان کردند: خلقت ما برای عبادت، معرفت و شناخت خدا است.

وی سپس با اشاره به 17 رمضان و سالروز جنگ بدر اضافه کردند: در این جنگ تعداد مسلمین 313 نفر و بدون امکانات و تجهیزات بود لکن کفار 950 نفر و با تجهیزات جنگی بود، اما خداوند بزرگ به پیامبرش وعده نصرت داد، این از اعجاز الهی است، لشکر اسلام فاتحانه به سوی مدینه بازگشت، در راه ترویج اسلام سختی‌های فراوان کشیده شد تا امروز ما مسلمانان عزت و عظمت داریم.

روز قدس، روز فریاد انزجار جهان اسلام از استکبار جهانی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: متاسفانه اختلاف موجود میان مسلمانان باعث گردیده تا امروز اسراییل به عنوان غده‌ای سرطانی در قلب دنیای اسلام به مسلمین ظلم نماید.

امام جمعه ورامین تاکید کرد: بله ما نمی‌توانیم برویم فلسطین و با رژیم اشغالگر قدس بجنگیم اما همین تظاهرات روز قدس اثرات بسیاری در تقویت جبهه مسلمین در فلسطین دارد، روز قدس، روز فریاد انزجار جهان اسلام از استکبار جهانی است، امروز شرایط سختی برای برادران و خواهران مسلمان ما در جهان فراهم شده است، اوضاع در عراق، سوریه، افغانستان و مصر بیانگر این واقعیت است.

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول