اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

روز قدس همگی به خیابان بیاییم

امام جمعه شیراز گفت: جمعه دیگر روز قدس است و باید با وجود گرمی هوا، تابش آفتاب و روزه‌دار بودن، همگان برای برائت‌جویی از دشمنان خدا به ندای امام راحل (ره) لبیک گفته و برای فریاد زدن بر سر مستکبران به خیابان‌ها بیائیم.

روز قدس همگی به خیابان بیاییم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: نماز جمعه عامل شکست توطئه‌های دشمن، تبلور وحدت امت اسلامی، بستر‌ساز ظهور دولت یار مهدی فاطمه (عج) و نماد پیوند امت و امام است.

وی افزود: پنجم مرداد روز برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

ایمانی ادامه داد: نماز جمعه از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده اما امروز نماز جمعه در دنیای اسلام یا طرد یا بی‌محتوا شده است.

به گفته وی، آنها که به مکه و مدینه مشرف شده‌اند بی‌محتوایی خطبه‌های نماز جمعه این دو شهر را لمس کرده‌اند.

منافقان به آخر خط خود رسیده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در فراز دیگری از خطبه‌های دشمن‌شکن نماز جمعه شیراز ابراز داشت: پنجم مرداد سال 1367 همچنین یادآور عملیات مرصاد است که منافقان با کمک استکبار و مباشرت بعث عراق به میدان آمدند اما شکست مفتضحانه‌ای خوردند و تار و پود آنان از هم گسیخته شد.

وی اضافه کرد: اینکه منافقان به عنوان یک مجموعه از هم گسیخته، بی‌ در و پیکر، آواره و بی‌وطن شناخته شدند و هر جا می‌روند ولو به کشور میزبان خود خیانت کرده و اخراج می‌شوند، از برکات عملیات مرصاد بود.

حزب‌الله گروه مقاوم و موفق

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا در آستانه روز قدس گروه مقاوم و موفق حزب‌الله لبنان که استقلال و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کرده و تمام مستکبران از فرانسوی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را بیرون رانده، تروریست نامیده است.

وی افزود: جالب این است که حزب‌الله را تروریست می‌نامند اما آدمخواران و تروریست‌هایی که در سوریه به نیابت از آمریکا و اروپا می‌جنگند و دل و جگر قربانیان خود را زنده زنده می‌خورند و به قبر مردگان جسارت می‌کنند، ارتش آزادی‌بخش نام می‌گیرند.

ایمانی تصریح کرد: کار دنیا به کجا رسیده که این آدمکشان حرفه‌ای و مزدوران روزمزد که برای کشتن آدم پول می‌گیرند آزادی‌بخش هستند و جوانان پاک‌سرشتی که از حریم اعتقادات و مرز و کیان کشور خود دفاع می‌کنند، تروریست نامیده می‌شوند.

وی بیان کرد: مردم آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل و تمام دنیا می‌دانند که حقوق بشر در اصطلاح غربی آن به چه معنا است و تروریست در این ادبیات چگونه معنا می‌شود.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: حرمت این اباطیل شکسته شده و تشت این دروغ بافی‌ها از بام افتاده است و دیر یا زود است که اینان به دست ملت‌های خودشان و خشم ملت‌های جهان شکسته شده و از بین بروند.

روز قدس همگی به خیابان بیاییم

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: جمعه دیگر روز قدس است و باید با وجود گرمی هوا، تابش آفتاب و روزه‌دار بودن، همگان برای برائت‌جویی از دشمنان خدا به ندای امام راحل (ره) لبیک گفته و برای فریاد زدن بر سر مستکبران به خیابان‌ها بیائیم.

وی با تاکید بر اهمیت لیالی قدر، تصریح کرد: لیالی قدر مکمل یکدیگر هستند گرچه شب قدر یکی بوده اما این سه شب با یکدیگر قدر را رقم می‌زنند و سفره‌ای خداوند برای جبران مافات گسترده است.

ایمانی تصریح کرد: همین ایام، روزهای ضربت خوردن و شهات امیرالمنین نیز هست که به عنوان پدر امت مطرح است و همگی باید در عزای پدر غصه‌دار و محزون بوده و عرض ادب لازم را با برگزاری مجالس و محافل شایسته در خور شان اهل بیت برپا کنیم.

توجه به فقرا و خانواده زندانیان

وی ادامه داد: لازم است که در این ایام به تاسی از آن امام به ایتام و مساکین و فقرا و آنانی که دستشان به دهان نمی‌رسد توجه ویژه داشته باشیم.

ایمانی بیان کرد: در همین ایام برای آزادی زندانیان غیرعمد تلاش کرده و به خانواده‌های زندانیان اعم از عمد و غیرعمد که در معرض آسیب هستند، نیز کمک مادی و معنوی برسانیم و از گرفتاری‌های عارضه نجاتشان دهیم.

اقامه دوبار نماز عید فطر با یک امام صحیح نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین گفت: در شهرهای دیگر کشور نماز جمعه یک‌جا خوانده می‌شود اما در شیراز از ابتدا این‌گونه باب شده که هر کس نماز عید را در محله یا در مسجد خود بخواند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات جمعیت آن محله بیش از فضای مسجد است بنابراین جمعیت اول نماز می‌خوانند متفرق می‌شوند و جمعیت دوم می‌آیند به همان امام نماز عید را اقتدا می‌کنند، که این امر بنابر فتوای آیت‌الله مکارم‌شیرازی و رهبر معظم انقلاب جایز نیست و محل اشکال است.

ایمانی تصریح کرد: تکرار نماز عید با یک امام  اشکال دارد اما تکرار نماز جماعت با یک امام تا دوبار اشکال ندارد.

انتهای پیام/2448/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول