اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

روز قدس حماسه سیاسی دیگری‌ خلق می‌شود

امام جمعه سیرجان گفت: ملت ایران در روز جهانی قدس‌ حماسه سیاسی دیگری خلق می‌کند.

روز قدس حماسه سیاسی دیگری‌ خلق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سید‌ محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیرجان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: جمعه آخر ماه رمضان روز دفاع از ملت فلسطین و لبنان است و با اعلام انزجار از آمریکا و صهیونیست غاصب جنایات آنان را در تمام دنیا به ویژه در فلسطین و لبنان محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران در روز جهانی قدس‌ حماسه‌ دیگری خلق می‌کند، بیان داشت:‌ در خلق این حماسه سیاسی نه تنها ملت ایران، بلکه همه کشورهای مسلمان سهیم و شریک هستند.  

حسینی با انتقاد از سیاست آمریکا در قبال‌ ایران گفت: ‌برخی نمایندگان آمریکا صحبت از موقعیت مناسب برای ارتباط با ایران اسلامی را دارند و از سویی هم برنامه اعمال تحریم‌های جدید می‌کنند و این سیاست مورد قبول‌ هیچ منطقی نیست.

وی گفت: آمریکا هر کجا منافع خود را ببیند به هر روشی متوسل می‌شود، روش تطمیع در لباس میش و یا روش زور در لباس گرگ و می‌خواهد به اهداف منفعت‌طلب خود برسد، لذا سیاست ملت و نظام ما نمی‌پذیرد و در مقابل این سیاست‌های خصمانه می‌ایستد. 

حسینی اقدام آمریکا در قبال حزب‌الله لبنان و قرار دادن نام این گروه عدالتخواه و حامی اسلام ناب محمدی (ص) را در لیست تروریست‌ها‌ محکوم کرد و ابراز داشت: گروه منافقان که جنایات آنها بر دنیا و ملل جهان مشخص است، از لیست تروریست‌ها حذف می‌شوند و حزب‌الله لبنان در لیست تروریست قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ کجا می‌توان با این سیاست و این رژیم مخالف همه فضائل اخلاقی و انسانی ارتباط داشت و اعتماد کرد‌، دنیا امروز جنایات آمریکا در لبنان‌، فلسطین، افغانستان‌، سوریه و مصر را می‌بیند و حتی در تونس با یک ترور مردم را در مقابل هم قرار می‌دهند تا منافع آمریکا تامین شود.

خطیب جمعه سیرجان گفت: روز قدس روز حمایت از همه مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین است ‌و همه ملت‌های جهان می‌دانند که آمریکا مخالف اسلام به ویژه شیعه است، زیرا ما طالب عدالت، آزادی و استقلال هستیم و سیاست استکبار مبارزه با اینها است. 

حسینی عنوان کرد: منطق آمریکا ‌هیچ‌گاه سازش و ارتباط برای منفعت ملت‌ها نیست، بلکه برای منفعت خود است و می‌بینیم که در هر کجا بتواند اوضاع را آشفته می‌کند تا بهره‌برداری کند و بتواند مسلط شود.‌

وی بر حضور گسترده مردم استان کرمان‌ در راهپیمایی روز قدس تاکید و از مردم سیرجان‌ درخواست کرد که به صورت متمر‌کز در عزاداری روز 21 ماه رمضان در گلزار شهدای گمنام حضور یابند و با شور و حال وصف‌ناپذیر در سوگ مولای متقیان امام علی (ع) گسترده و منسجم عزاداری کنند.‌

وی به نخستین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی‌ اشاره کرد و گفت‌: از برکات نظام اسلامی اقامه 709 نماز جمعه در سطح کشور است که خود موجب وحدت و انسجام مردم در صحنه‌ها و بینش سیاسی آنان است.

انتهای پیام/80015/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول