اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

دروغ‏گویی استکبار جهانی در روز قدس بر جهانیان آشکار می‏شود

امام جمعه فیروزکوه گفت: در روز قدس، دروغ‏گویی استکبار جهانی و دنیای غرب بر تمام جهانیان روشن و آشکار می‏شود.

دروغ‏گویی استکبار جهانی در روز قدس بر جهانیان آشکار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های نماز عبادی- سیاسی و دشمن‏شکن جمعه فیروزکوه در مسجد امام حسین(ع) این شهر، با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اظهار داشت: این روز یادآور خاطرات مظلومیت و مقاومت ملت مسلمان فلسطین است.

استیری افزود: در این روز، آحاد مسلمانان از هر رنگ و نژاد و قومیتی از اقصی نقاط جهان گرد هم آمده و دروغ جهان غرب را که همواره بر طبل توخالی حقوق بشر می‏کوبند، روشن و آشکار می‏سازند.

امام جمعه فیروزکوه ابراز امیدواری کرد؛ با حضور آحاد مسلمانان از اقشار و گروه‏های مختلف در این روز، با حمایت از مردم ستم‏کشیده فلسطین، قوت قلبی برای آنان باشیم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با حضور در راهپیمایی روز قدس، مراحل مختلف حماسه سیاسی را به جهانیان نشان خواهیم داد.

* عدالت و انصاف در جامعه با برپایی نماز جمعه محقق می‏شود

نماینده ولی‎فقیه در شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از خطبه‏های خود با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه ایران پس از انقلاب به امامت آیت‏الله طالقانی افزود: نماز جمعه در دین مبین اسلام بسیار مورد سفارش و تاکید است.

وی تصریح کرد: این آیین عبادی و سیاسی به منظور تحقق‏بخشی به آرمان‏های اجتماعی اسلام تشریح شده است.

امام جمعه فیروزکوه یادآور شد: اگرچه در خطبه‏های نماز جمعه مسائل تربیتی و معنوی بیان می‏شود، اما در کنار آن به مصلحت‏های اجتماعی، برادری، برابری و همدلی نیز پرداخته می‏شود.

استیری بیان داشت: حضور در نماز جمعه، عدالت و انصاف را به ارمغان می‏آورد؛ چراکه در آن فقیر و غنی در یک صف کنار هم می‏ایستند.

امام جمعه فیروزکوه هشدار داد: مطابق روایات اسلامی، اگر فردی بدون هیچ عذر و بهانه موجهی سه هفته از حضور در نمازجمعه سرباز زند، بر قلب او مهری زده می‏شود که جزو نشانه‏های منافقان است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ربع قرن نماز جمعه در فیروزکوه گفت: این فریضه الهی و معنوی از برکات انفاس قدسی امام خمینی(ره) است و ما نیز همگان را به حضور و سبقت گرفتن در آن توصیه و سفارش می‏کنیم.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول