اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر تاکید کرد

برگزاری راهپیمایی روز قدس با شکوه‌ بیشتر

امام جمعه ایرانشهر گفت: امسال باید راهپیمایی روز قدس با شکوه‌ بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شود تا مشت محکمی بر دهان آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانشان باشد.

برگزاری راهپیمایی روز قدس با شکوه‌ بیشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ایرانشهر با توصیه به تقوا اظهار داشت: تقوا انسان را در محدوده ادب و دین نگاه می‌دارد و انسان بی‌تقوا هر چند احساس آزادی بی‌حد و حتی حصری به او دست می‌دهد و هرچه می‌خواهد می‌کند و هرچه خواست می‌گوید و امثال اینها.

وی افزود: به واسطه عدم التزام به چهارچوب و قاعده‌ای خاص این تشتت فردی در نهایت، جامعه را به سوی فروپاشی و فنا سوق می‌دهد.

خطیب جمعه ایرانشهر به فرا رسیدن شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: شهادت علی (ع) به دست کافر و مشرک و دشمنی صورت نگرفت، آن مسلمانی که ایشان را به شهادت رساند در واقع کج‌اندیشی بود که عمق و نفس قرآن را درنیافته بود.

طاووسی تاکید و وسواس بر تربیت دینی و مراقبت از کودکان و نوجوانان را در اولویت خانواده‌ها دانست و مهم‌ترین کار پدر و مادر خواند و مطالبی عملی را همچون هفته‌های گذشته در این ارتباط ارائه کرد.

وی به میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و اذعان داشت: این میلاد فرخنده، ماه رمضان امسال را برکت دوچندان بخشید.

امام جمعه ایرانشهر اضافه کرد: عاشورا قبل از آنکه حسینی باشد، حسنی است که پایه‌های نهضت را استوارتر ساخت و پاسخ طالبان صلح را از قبل آماده کرد.

طاووسی گفت: به هوش باشید که ترفندها و سیاست‌های موذیانه و مرموزانه معاویه هم‌اکنون نیز از سوی برخی کشورها در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) را همانانی کشتند که غدیر را به او تبریک گفته بودند و 25 سال خانه‌نشینی را برایش هدیه بردند.

خطیب جمعه ایرانشهر بیان کرد: مراقب باشیم چون باید خودمان را هم محک بزنیم که تبریک‌گوی رهبری بوده‌ایم و امروز تا چه حد در کنار او هستیم؟ آیا امتحان حمایت از ولایت را سرافرازانه به پایان خواهیم رساند؟

طاووسی در ادامه با اشاره به خطبه 29 نهج‌البلاغه، گوشه‌هایی از مکاتبات معاویه و علی (ع) را بازخوانی کرده و شرحی مختصر از وقایع شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) را بیان کرد.

وی از جشن و نحوه برگزاری شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) تقدیر کرد و گفت: خواهش من از شما مردم این است که مهریه‌های کلان را حذف کنید.

امام جمعه ایرانشهر افزود: هم‌چنین از شما مردم می‌خواهم تا بیمه ماشین‌هایتان را به موقع پرداخت و یا تمدید کنید چراکه بسیاری از وقایع قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند.

وی به اقامه نخستین نمازجمعه ایران پس از انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و با محور آن به ایراد صحبت‌هایی پرداخت.

طاووسی اذعان داشت: یا مهدی (عج) جهان در انتظار اقامه نمازجمعه به امامت شما است.

خطیب جمعه ایرانشهر هم‌چنین از مردم خواست در مصرف آب و برق، صرفه‌جویی کنند.

وی متذکر شد: با توجه به حرکت اتحادیه اروپا و تروریست خواندن حزب‌الله، روز قدس امسال باید با شکوه بیشتری برگزار شود تا مشت محکمی بر دهان آمریکا و صهیونیست و حامیان خارجی و داخلی باشد.

انتهای پیام/75002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول