اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

52 درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 52 درصد مددجویان ما را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و 41 درصد مددجویان نیز سالمند و سنی بالای 60 سال دارند.

52 درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در مراسم افتتاح شبکه نیکوکاری محله مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: با هدف تعامل و هم‌افزایی کمیته امداد با خیرین و نیکوکاران محلات و بالا بردن ظرفیت‌های مردم شبکه نیکوکاری محله‌ای راه‌اندازی شده که در این حوزه سعی بر تقویت حضور و مشارکت جدی مردم در کمک به فقرا و نیازمندان است.

وی با بیان اینکه این مراکز نیکوکاری با کمک هیئت امنای محلات و مساجد در قالب یک هیئت عامل مشخص با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند، تصریح کرد: ما در حقیقت به عنوان نظارت ‌کننده قصد هم‌افزایی در این عرصه خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت را داریم و معتقدیم راه‌اندازی این شبکه به همبستگی اجتماعی و احیای حقوق همسایگی محلات کمک می‌کند.

زلالی خاطرنشان کرد: این طرح در حقیقت به تقویت ارتباطات مردم در یک محله کمک کرده و یک زمینه همدلی و تقویت رابطه و پیوند بین اغنیا و فقرا را فراهم می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه در گام اول این شبکه در محله مسجد قدس اردبیل راه‌اندازی شده و به تدریج در روزهای آینده در محلات دیگر نیز با جذب حامیان و نیکوکاران این کار دنبال می‌شود، اضافه کرد: ما در هر حوزه‌ای کار را به مردم سپرده‌ایم، موفق شده‌ایم اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم به طوریکه باید در ادامه این فرآیند مدیریت کارهای خیرخواهانه را به خود مردم واگذار کنیم.

وی به برخی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های تهدیدآمیز اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: 52 درصد مددجویان ما را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و 41 درصد مددجویان نیز سالمند و سنی بالای 60 سال دارند.

زلالی از هیئت امنای محلات، ریش سفیدان و خیرین خواست در این زمینه آستین بالا زده و وارد میدان عمل شوند.

480 سرطانی تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و هفته احسان و اطعام و اکرام ایتام طرح‌های مختلف حمایتی در حال اجراست، یادآور شد: ما در سال گذشته موفق شدیم بین 15 هزار خانوار سبد کالایی توزیع کرده و 31 هزار خانوار تحت پوششمان را از سفره‌های کریمانه افطاری بهره‌مند سازیم.

وی هزینه‌کرد سال گذشته را 550 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته موفق شدیم سه هزار یتیم را در قالب طرح حامی‌یابی مورد حمایت قرار داده و برای آنها حامیانی پیدا کنیم.

زلالی از سرکشی به 2 هزار خانوار در قالب طرح مفتاح‌الجنه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و همراهی 550 خیر در رفع نیازهای موردی خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: کاروان سلامت نیز با سفر به روستای خلیل‌آباد اقدام به ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم و روستایی کرده و بین این خانواده‌ها توزیع سبد غذایی صورت گرفته است.

وی افزود: امسال با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و کانون‌های کمیته امداد روزانه 500 نفر مورد اطعام و افطاری قرار می‌گیرند.

این مسئول از تلاش برای افزایش حامیان ایتام و برپایی سفره‌های چند کیلومتری خبر داد و تصریح کرد: 480 بیمار سرطانی زیرپوشش کمیته امداد هستند که در قالب طرح شفا به آنها خدمات ارائه می‌شود.

در این مراسم استاندار اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه دین اسلام دین مساوات و دینی با تمام ظرفیت‌ها و توجه به حق همسایگی و حقوق اجتماعی است، خاطر نشان کرد: اگر امروز در جامعه مشکلات مالی و معیشتی بروز و ظهور می‌کند به دلیل قانع نبودن برخی از افراد به حق و حقوق خودشان است.

اکبر نیکزاد با تجلیل از خیرین حرکت آنها را در راه‌اندازی شبکه نیکوکاری ستود و این اقدام را سیره نبوی و امام همام حسن المجتبی اعلام کرد.

انتهای پیام/62003/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول