اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

کمیته امداد به 600 بیمار صعب‌العلاج در مازندران خدمات می‌دهد

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: کمیته امداد به 600 بیمار صعب‌العلاج استان خدمات می‌دهد.

کمیته امداد به 600 بیمار صعب‌العلاج در مازندران خدمات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد استان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: کمیته امداد در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده‌های مددجوی کمیته امداد، آشنایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مشکلات مددجویان، برگزاری جشن رمضان تاکنون در 11 شهرستان مازندران با همکاری شبکه تبرستان و افتتاح شبکه‌ نیکوکاری از مهم‌ترین برنامه کمیته امداد بوده است، تصریح کرد: تاکنون در 11 برنامه جشن رمضان خیران تعهد کمک 2.5 میلیارد تومانی را برای حل مشکلات مددجویان متقبل شدند.

باغبانی با اعلام اینکه تاکنون چهار مرکز نیکوکاری در استان شکل گرفته است، افزود: این مراکز در واقع واگذاری ارائه خدمات به مددجویان به خود مردم با محوریت مساجد است.

وی شناسایی دقیق نیازمندان، برطرف کردن مشکلات آنها با محوریت مردم و خیران را از مزایای راه‌اندازی شبکه‌های نیکوکاری برشمرد و اظهار داشت: قرار است بعد از گذشت دو سال بیشتر کارهای کمیته امداد به این مراکز واگذار شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه تا پایان امسال 50 مرکز نیکوکاری در سطح استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: 63 هزار خانواده در قالب 130 هزار نفر از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی از تحقق 20 درصدی اشتغال استان توسط کمیته امداد در سال 90 خبر داد و تصریح کرد: در سال 91 نیز 11 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد محقق شد.

باغبانی با بیان اینکه به دنبال شناسایی ظرفیت‌های اشتغال با همکاری اصناف هستیم، ابراز داشت: در این طرح به دنبال این هستیم که تسهیلات اشتغال متناسب با نیاز اصناف به مددجویان ارائه شود.

وی حرکت در راستای توانمندسازی مددجویان، آموزش‌های اشتغال به افراد و معرفی ظرفیت‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان برشمرد و گفت: به عنوان یک مددکار اعلام می‌کنم مباحث اجتماعی مورد غفلت جدی قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه اعتقاد داریم در شرایط فعلی مشکل بسیاری از افراد فقر مادی نیست، اضافه کرد: بسیاری از مشکل مردم مسائل اجتماعی است.

وی کاهش ازدواج، افزایش طلاق و اختلافات خانوادگی را به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی پیش رو خانواده‌‌ها اعلام کرد و ادامه داد: شناسایی ریشه دقیق مشکلات اجتماعی و علت طلاق‌ها این مسئله را نشان می‌دهد که علت بسیاری از طلاق‌ها عشق زودگذر و عدم انتخاب درست، کنارگذاشتن خانواده‌ها در انتخاب همسر بوده است.

باغبانی با تاکید بر اینکه به عنوان یک مددکار با بند طلاق توافقی مخالف هستیم، اظهار داشت: در حوزه خانواده متولی خاصی نداریم و این نداشتن متولی موجب می‌شود که کمیته امداد روزانه با افراد آسیب‌پذیر در این حوزه که زاییده پدیده شوم طلاق است، روبرو شود.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد در این مبحث به صورت ویژه ورود پیدا کرده است، اذعان داشت: برگزاری اردوی دانش‌آموزان به همراه خانواده‌های آنان از اقدامات کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران معرفی آسیب‌های اجتماعی، آموزش مسائل اجتماعی به خانواده و شرکت همزمان خانواده و فرزندان در کلاس‌های آموزشی را از مزایای این اردوها برشمرد.

وی افزایش تعرفه داروها برای بیماران خاص را از دیگر مشکلاتی برشمرد که افراد در مراجعات خود به این نهاد عنوان می‌کنند.

باغبانی افزود: کمیته امداد به 600 بیمار صعب‌العلاج استان خدمات می‌دهد.

باغبانی طرح اکرام ایتام را یکی از طرح‌های کمیته امداد برای حل مشکلات ایتام عنوان کرد و اظهار داشت: 5 هزار و 500 یتیم از کمک‌های مالی 26 هزار و 197 حامی بهره‌مند هستند.

وی از کسب رتبه سوم کمیته امداد مازندران در بحث خود اشتغالی، رتبه پنجم در حوزه مشارکت مردمی و رتبه سوم در بحث اکرام ایتام خبر داد و گفت: سند کاهش فقر استان با همکاری دستگاه‌های استان تنظیم شده است و به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده از ظرفیت آنها در حل مشکلات مردم هستیم.

 انتهای پیام/86003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول