اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد:

50 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد مسکن ندارند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب هستند.

50 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد مسکن ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌ محمد ذوالفقاری امشب در جشن شکرانه تأمین مسکن 15 هزار خانواده مددجوی زیرپوشش کمیته امداد اظهار داشت: در ترکیب خانواده‌های کمیته امداد یک‌میلیون زن سرپرست خانوار، 270 هزار یتیم، 12 هزار بیمار صعب‌العلاج، 15 هزار دانش‌آموز و 5 هزار دانشجو وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند مسکن نیاز اصلی این خانواده‌ها است.

ذوالفقاری اضافه کرد: اگر مشکل مسکن همزمان با خدمات اشتغال، معیشتی و حقوقی حل شود، خدمات کمیته امداد پایدار می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر مشکل مسکن مددجویان حل نشود، نتیجه سایر خدمات در بخش مسکن هضم شده و روند توانمندسازی کند می‌شود.

این مسئول بیان کرد: 25 درصد از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در کشور با مشکل مسکن مواجه هستند، این‌گونه که یا فاقد مسکن هستند یا مسکن نامناسب دارند.

وی ابراز داشت: کمیته امداد در اقدامی اساسی تلاش کرد با استفاده از ظرفیت‌هایی که دولت در کمک به ساخت مسکن فراهم کرده و با استفاده از مشارکت خیران مشکل مسکن را حل کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خاطرنشان کرد: حل مشکل مسکن به ارتقای سلامت اجتماعی خانواده، پایداری امنیت اجتماعی خانواده و افزایش پایگاه اجتماعی خانواده در جامعه کمک می‌کند.

وی اذعان داشت: با وجود خدمات کمیته امداد از سویی قیمت مسکن و بالا بودن قیمت تامین آن کمیته را بیش از گذشته نیازمند یاری خیران ساخته است.

ذوالفقاری تصریح کرد: امروز این همایش و مراسم جشن به منظور گزارش اقدامات انجام شده و همچنین تقاضا برای مشارکت بیشتر خیران در فارس برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: خدمات کمیته به این سمت می‌رود که متناسب با نیاز آنان خدمات لازم ارائه شود.

به گفته وی، در حال حاضر 120 نوع خدمت مورد نیاز مددجویان شناسایی و در بسیاری از زمینه‌ها سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بسته‌های خدماتی را افزایش داده و پوشش همگانی به خدمات امداد بخشیده و خدمات پایه سلامت را در درون خانواده‌ها با مشارکت خیران نهادینه سازیم.

وی در ادامه گفت: در تنظیم این بسته‌ها خیران و خود مددجویان سهم داشته‌اند چنانکه کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، کمک به درمانگری اعتیاد، قطع رابطه فقر و محرومیت و ... از جمله خدماتی است که امسال در کشور و فارس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول