اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

10 دانش‌آموز کرمانی در اردوهای المپیاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان در حال حاضر 10 دانش‌آموز را در اردوهای تیم‌های المپیاد کشوری در رشته‌های ادبیات، زیست، کامپیوتر و فیزیک دارد.

10 دانش‌آموز کرمانی در اردوهای المپیاد هستند

ابراهیم شیخ‌بهائی امروز در حاشیه استقبال از امیر اشرف‌گنجویی دارنده مدال طلای مسابقات المپیاد جهانی زیست‌شناسی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 24 دوره المپیاد زیست‌شناسی در کشور سوئیس برگزار شد و در سال جاری وزارت آموزش و پرورش بعد از 15 سال به این افتخار دست پیدا کرد و توانست از رتبه 6 که در سال‌های قبل کسب کرده بودیم به رتبه چهارم ارتقا یابد.

وی افزود: در سال جاری تیم المپیاد زیست‌شناسی کرمان با دو مدال طلا و دو مدال نقره موفق شد که این افتخار بزرگ را به‌ دست آورد و مهم‌تر اینکه ما در مجموعه تیم‌های شرکت‌کننده در المپیاد جهانی از استان کرمان تنها یک نماینده داشته‌ایم و این نماینده ما طلایی شد.

شیخ‌بهائی عنوان کرد: روند المپیاد به این صورت است که در چند مرحله برگزار می‌شود و مرحله نخست در استان‌ها برگزار می‌شود و برای این برگزیدگان در استان یک دوره آموزشی برگزار می‌شود و آنها به مرحله دوم می‌روند و بدین صورت انتخاب اولیه برای کشور صورت می‌گیرد و برگزیدگان به اردوی کشوری می‌روند.

وی افزود: ما در حال حاضر 10 دانش‌آموز کرمانی در اردو تیم‌های المپیاد کشوری دانش‌آموزی در رشته‌های ادبیات، زیست، کامپیوتر و فیزیک داریم و به‌زودی اسامی اصلی تیم المپیاد کشور برای سال آینده در رشته‌های مختلف اعلام می‌شود که امیدواریم دانش‌آموزان کرمانی در این تیم‌ها حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدال طلایی که امیر اشرف‌گنجویی به ‌دست آورد، خوش‌رنگ‌ترین مدال طلای المپیاد بوده است.

شیخ بهائی با اشاره به اینکه کشور ما در رشته زیست‌شناسی طی سال‌های اخیر این چنین توفیقی را به‌دست نیاورده است، عنوان کرد: در سال جاری دو مدال طلا در این مسابقات داشتیم که یکی توسط  اشرف‌گنجویی نماینده استان کرمان و دیگری توسط آراسته نماینده آذربایجان شرقی کسب شد و دو مدال را  نماینده اصفهان و نماینده تهران توانسته‌اند، برای کشور کسب کنند و رتبه ششم جهانی کشور را در زمینه زیست‌شناسی به رتبه چهارم جهانی ارتقا دهند.

وی خاطر نشان کرد: ما در استان کرمان سه مرحله آموزشی برای دانش‌آموزانی برگزار کردیم که در المپیاد شرکت می‌کنند و زمانی که افراد برای دوره نهایی المپیاد انتخاب می‌شوند، مجدد در سطح وزارت آموزش و پرورش دوره‌ای برای آنها برگزار می‌شود.

شیخ‌بهائی بیان کرد: جا دارد از زحماتی که پدر و مادر این عزیزان متحمل شده‌اند و همچنین از تلاش‌های دبیران این دانش‌آموزان قدردانی کنم.

وی ابراز داشت: ما خوشحالیم که با همراهی خانواده‌های این عزیزان و سایر دستگاه‌ها از جمله استانداری و به ویژه استاندار کرمان که همکاری خوبی با ما داشته‌اند این افتخار آفریده شده و باید روزهای آینده پیش آید تا قدر این مدال طلا کسب شده مشخص شود و اکنون این مدال طلا شاید زیاد مشخص نشده باشد، اما در واقع این یک قهرمانی جهان است.

انتهای پیام/80018/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول