اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

برپایی طرح اعتکاف دانش‌آموزی در ماه رمضان سال ‌جاری

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: امسال در پایگاه‌های تابستانی طرح اعتکاف دانش‌آموزی در قالب حلقه عشاق از تاریخ هفتم تا دهم مرداد سال ‌جاری به مدت سه روز برگزار می‌شود.

برپایی طرح اعتکاف دانش‌آموزی در ماه رمضان سال ‌جاری

کریم سعید شعبانلو امروز در گفت‌وگوی خود با فارس در ارومیه، اظهار داشت: طرح اعتکاف دانش‌آموزی «حلقه عشاق» در پایگاه‌های تابستانی اجرا می‌شود.

وی افزود: برای تشکیل و برگزاری محافل قرآنی، کتابت قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تشکیل گروه‌های تواشیح، همخوانی و برگزاری اردوهای زیارتی در تابستان سال‌ جاری تلاش شده است.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش استان یکی از اقدامات انجام یافته در مورد برپایی پایگاه‌های تابستانی است.

سعید شعبانلو ادامه داد: در این زمینه بیش از 150 پایگاه تابستانی به مدت هفت هفته دایر شده است، که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله هلال احمر آذربایجان غربی در راستای آموزش امداد و کمک‌های اولیه در قالب فعالیت‌های تابستانی اهتمام می‌شود.

سعید شعبانلو افزود: برای دانش‌آموزانی که نیاز آموزشی دارند، در این پایگاه‌ها با همکاری معاونت آموزش متوسطه کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به برنامه این پایگاه‌ها در زمینه‌های مختلف، اشاره کرد و گفت: در این ارتباط پنج برنامه پیشنهاد شده است که یکی از این برنامه‌ها‌ی پیشنهادی، برنامه‌ی مهار‌ت‌ها‌ی فرهنگی، هنری و علمی است که در این راستا دوره‌های مهارت مداحی، مجری‌گری، سخنوری، قصه‌گویی، خبرنگاری، وبلاگ‌نویسی، سفره‌آرایی و میوه‌آرایی برگزار شده است.

وی به دیگر برنامه این طرح اشاره کرد و گفت: برنامه دیگر در حوزه ورزش و سلامت است، که برگزاری مدرسه فوتبال، والیبال، بسکتبال و توجه به ورزش‌های بومی و محلی از جمله این فعالیت‌ها است.

وی گزارشی از تعداد شرکت‌کنندگان در این پایگاه‌ها ارائه داد و گفت: امسال حدود 8 هزار و 206 نفر از دختران و 9 هزار و 816 نفر از پسران در مقطع ابتدایی، 7 هزار و 862 نفر دختر و 9 هزار و 3 نفر پسر در مقطع راهنمایی و 7 هزار و 602 نفر دختر و 9 هزار و 211 نفر در مقطع متوسطه حضور دارند.

سعید شعبانلو برنامه‌های معرفتی، هویتی و بصیرتی، برنامه‌های مهارت‌های فرهنگی، هنری و علمی، برنامه‌های مهارت‌های خدماتی، برنامه‌های ورزشی و سلامت، برنامه‌های مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی را از مهمترین عناوین پایگاه‌های تابستانی معرفی کرد و گفت: با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است، تا دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در اجرای محافل قرآنی و جمع خوانی قرآن حضور یابند.

وی به برنامه‌های مهارت‌های خدماتی اعم از کلاس‌های تایپ، آموزش فضای مجازی، طراحی صفحات وب، حسابداری و گرافیک اشاره کرد و گفت: تلاش شده دانش‌آموزان با مشاغل اقتصادی و تولیدی مانند نقاشی، مینیاتورسازی، طراحی، شیرینی‌پزی، آشپزی و ... آشنایی کامل پیدا کنند.

انتهای پیام/61009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول