اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار خبر داد

ثبت‌نام 88 درصد دانش‌آموزان بهار در مدارس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: تاکنون 10 هزار و 620 نفر معادل 88 درصد دانش‌آموزان بهار در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 88 درصد دانش‌آموزان بهار در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی در شورای آموزش و پرورش بهار اظهار داشت: آموزش و پرورش نهاد حاکمیتی است که نظام باید به آن توجه و برای آن هزینه کند.

وی گفت: از این پس جذب معلم از سوی دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد که در ارتقای سطح آموزشی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار اضافه کرد: در ساماندهی نیروی انسانی 180 دبیر در 33 آموزشگاه و 85 کلاس درس ساماندهی شده‌اند و تمام دبیران دوره اول متوسطه دوره ضمن خدمت را می‌گذرانند.

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از مباحث سند تحول 700 مورد انجام شده که 168 مورد آن برای نخستین بار اجرا شده است. 

زارعی از رشد کمی و کیفی شهرستان در سطوح مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: در بین 19 شهرستان و منطقه، در پایه اول متوسطه جایگاه ششم استانی، در سوم و چهارم متوسطه رتبه هفتم استانی را کسب کرده‌ایم و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز رشد مطلوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در مقطع راهنمایی در جایگاه نخست استان در زمینه کمیت و کیفیت قرار داریم.

 مدیر آموزش و پرورش بهار اظهار داشت: در مجموع سرگروه‌های آموزشی دوره متوسطه نیز رتبه نخست را از آن خود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار نیازمند فضاهای آموزشی مقاوم است، افزود: در حوزه سرانه ورزشی میزان برخورداری هر فرد، 15 سانتی متر است.

 زارعی افزود: 112 فضای آموزشی در شهرستان بهار وجود دارد و از مجموع 32 مدرسه شهرهای بهار و صالح‌آباد تعداد 12 مدرسه با 72 کلاس و از مجموع 80 مدرسه روستایی تعداد 15 مدرسه با 33 کلاس درس فرسوده و تخریبی هستند.

 وی ادامه داد: از تعداد 112 ساختمان مدارس تعداد 14 مدرسه فاقد دیوار، 21 مدرسه نیازمند احداث 34 چشمه بهداشتی، 24 مدرسه مختلط با 116 چشمه بهداشتی نیازمند تفکیک سرویس‌ها به صورت سرویس دخترانه و پسرانه، 20 واحد آموزشی فاقد محوطه‌سازی با مساحت 40 هزار متر مربع و 10 مدرسه معادل 9 درصد مدارس نیازمند تعمیرات اساسی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار اضافه کرد: 25 مدرسه با 97 کلاس درس معادل 22 درصد مدارس کل شهرستان بهار نیاز به مقاوم‌سازی دارد. 

وی به عملکرد پژوهشسرای دانش‌آموزی بنیاد بهاری اشاره کرد و گفت: جذب یک هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان در برنامه‌های پژوهشی، کسب رتبه دوم کشوری توسط یکی از دانش‌آموزان عضو مرکز در همایش شیمی، شرکت 411 دانش‌آموز عضو در دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی و کسب رتبه پنجم کشوری و کسب بیش از 22 طرح رتبه استانی، شرکت 470 نفر از دانش‌آموزان عضو در سیزدهمین جشنواره خوارزمی و کسب 26 طرح رتبه استانی و کسب رتبه نخست کشوری در چهارمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی توسط دو نفر از دانش‌آموزان از مهمترین اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: کسب رتبه دوم کشوری در پنجمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی توسط سه نفر از دانش‌آموزان، تشکیل انجمن‌های علمی، برگزاری کارگاه و آزمایشگاه‌ها برای اعضا، برگزاری نمایشگاه از دست‌ساخته‌ها و نتایج پژوهشی دانش‌آموزان، ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز دانش‌آموزان و پشتیبانی مالی از دانش‌آموزان دارای طرح علمی و پژوهشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در پژوهشسرای بنیاد بهاری بوده است.

سپس امام جمعه بهار گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان توسعه محسوب می‌شود پس سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش باید بیشتر شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: شالکه اصلی نوجوان در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و از آنجا که دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند.

وی با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، نقش آموزش و پرورش را در غنی‌سازی اوقات فراغت بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش با برگزاری کلاس‌های مختلف، نقش بسزایی در شکوفایی استعدادهای نوجوانان دارند و شکوفایی استعدادها به ساختن ایرانی آباد و مستقل کمک شایانی می کند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول