اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد

برپایی آیین اعتکاف دانش‌آموزان اردبیلی در دهه آخر ماه رمضان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آیین اعتکاف دانش‌آموزی در دهه آخر ماه مبارک رمضان در سطح استان اردبیل در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

برپایی آیین اعتکاف دانش‌آموزان اردبیلی در دهه آخر ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این آیین در اردبیل اظهار داشت: اهداف برگزاری این برنامه که با حضور اساتید مجرب و آشنا به مسائل جوانان از حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، تربیت انسان‌های موحد، متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خود و دیگران است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای معرفت و بصیرت دینی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان، پاسخگویی به سئوالات دینی و شبهات مذهبی نوجوانان و جوانان و تعمیق تقوای الهی و مهارت خویشتنداری از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به این که اعتکاف عهد مودت و میثاق مجدد با پروردگار است، یادآور شد: این سه روز حال و هوای خاصی را به انسان می‌بخشد و اعتکاف دانش‌آموزی مراسم معنوی و روح‌بخشی است که هر ساله توسط سازمان دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان علاقمند به اعتکاف در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار می‌‌شود.

رنجبر گفت:‌ دانش‌آموزان دختر و پسر به تفکیک در مساجد مجری طرح حضور پیدا کرده و در برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده از سوی استان و مناطق شرکت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: در بخشنامه معاونت فرهنگی و پرورشی مخاطبان اعتکاف دانش‌آموزان دختر و پسر دوره تحصیلی متوسطه، دانش‌آموزان پسر عمره‌گزار در راستای تداوم سفر معنوی عمره و اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی پیشتازان، فرزانگان، اعضای بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اعضای شاخه دانش‌آموزی هلال احمر، اعضای شورای دانش‌آموزی، اعضای کانون‌های فرهنگی تربیتی و سایر دانش‌آموزان مستعد و علاقمند به آشنایی با معارف اسلامی و احکام دینی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: این برنامه در مساجد جامع و یا مساجد دیگر واجد شرایط اعتکاف دانش‌آموزی از 12 تا 17 مرداد ماه هفته آخر ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

رنجبر افزود: در هر منطقه و یا شهرستان شهرستان حداقل یک مسجد ویژه خواهران و یک مسجد ویژه برادران برای برپایی این آیین در نظر گرفته می‌‌شود.

وی تصریح کرد: محل ثبت نام دانش‌آموزان در مرکز استان مدیریت دانش‌آموزی استان و دفتر مرکزی انجمن اسلامی دانش‌آموزان خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد:‌ علاوه بر این مراکز حوزه بسیج دانش‌آموزی ناحیه یک و دو اردبیل و همچنین دفاتر انجمن اسلامی و ادارات دانش‌آموزی ثبت نام از متقاضیان را انجام می‌دهند.

رنجبر گفت: در این بخشنامه به رعایت دستورالعمل اردو و بازدیدی وزارت متبوع تاکید شده که تکمیل فرم ثبت نام توسط دانش‌آموز و تکمیل فرم رضایت‌نامه ولی دانش آموزان الزامی می‌باشد.

این مسئول تاکید کرد: معاونین پرورشی نواحی و مناطق ضمن تشکیل کمیته هماهنگی با مسئولان ادارات دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سایر تشکل‌های دانش‌آموزی، هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد:  تشکیل جلسه توجیهی جهت بیان شرح وظایف، هماهنگی‌های لازم و جمع‌بندی نظرات با حضور مربیان خواهر و برادر ضروری است در این آیین به ازای هر 31 دانش‌آموز یک مربی مرتبط و آشنا با معارف اسلامی و اعتقادی در نظر گرفته شود.

رنجبر ابراز داشت:‌ در اجرای سخنرانی‌های مذهبی و نشست‌های معرفتی از اساتید حوزه و دانشگاه، آشنا با مسائل جوانان دعوت به عمل آید و نشست‌های معرفتی همراه با پرسش و پاسخ پیش‌بینی شود، عوامل اجرایی، متناسب با جنسیت معتکفین و از بین افراد کارآزموده و با تجربه انتخاب شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در مساجد ویژه پسران یک روحانی به طور دائم حضور خواهد داشت اما در مساجد دختران حضور روحانی فقط در ساعات اقامه نماز و برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است و جهت پاسخگویی به مسائل شرعی در هر مسجد یک نفر مبلغ یا مبلغه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/62004/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول