اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش قروه خبر داد

رشد 5 درصدی آمار دانش‌آموزان قروه در سال تحصیلی جدید/ توقف طرح هجرت 3 به دلیل کمبود اعتبار

مدیر آموزش و پرورش قروه از رشد 3 تا 5 درصدی آمار دانش‌آموزان این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

رشد 5 درصدی آمار دانش‌آموزان قروه در سال تحصیلی جدید/ توقف طرح هجرت 3 به دلیل کمبود اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، هاشم ناظمی‌جلال پنج‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش قروه با اعلام این خبر گفت: کار ثبت‌نام از دانش‌آموزان از اول تیرماه در سطح مدارس شهرستان آغاز شده است و تاکنون بیش از 87 درصد دانش‌آموزان در سامانه سناد به ثبت رسیده‌اند.

وی از راه‌اندازی پروژه مهر در این شهرستان خبر داد و گفت: کمیته ساماندهی فضاهای آموزشی از هفته اول تیرماه در شهرستان فعال شده است.

ناظمی‌جلال با اشاره به راه‌اندازی دبیرستان تیزهوشان در سال گذشته با 6 کلاس درس، تصریح کرد: این دبیرستان امسال در سال اول متوسطه نیز دانش‌آموز پذیرش می‌کند که به همین منظور تعداد کلاس‌های آن به 9 کلاس ارتقا می‌یابد.

وی همچنین از افزایش نظام دوره‌ای در مدارس شاهد خبر داد و گفت: امسال 4 دبستان شاهد به صورت نظام دوره‌ای، خدمات آموزشی را ارائه خواهند داد.

کمبود اعتبارات موجب توقف طرح هجرت 3 شده است

مدیر آموزش و پرورش قروه در ادامه با اشاره به خدمات بسیار خوب ارائه شده در راستای طرح هجرت 3 گفت: این طرح یکی از طرح‌های مورد استقبال مدیران مدارس بود، که امسال به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

ناظمی‌جلال افزود: 460 نفر نیروی کار برای این منظور ساماندهی و عرصه‌های اولویت دار نیز با همکاری سپاه مشخص شده بود.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار لازم، این طرح که هزینه بسیار کمی با بادهی بسیار بالایی در زمینه زیباسازی و مرمت مدارس دارد، اجرایی می‌شود.

فعالیت 18 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در قروه

مدیر آموزش و پرورش قروه در ادامه از فعالیت 18 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در این شهرستان خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها با ظرفیت 4 هزار و 200 نفر در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی و مهارتی به دانش‌آموزان برنامه ارائه می‌دهد.

ناظمی‌جلال افزود: بیش از 3 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت دارند که از هر یک از آنان شهریه ای بین 5 تا 18 هزار تومان، بسته به رشته انتخابی اخذ شده است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش قروه، از دانش‌آموزانی که قادر به پرداخت شهریه نبوده‌اند، وجهی اخذ نشده است.

مدیر آموزش و پرورش قروه در پایان گفت: سال گذشته 15 درصد مقام‌های کسب شده در رقابت‌های قرآن و معارف اسلامی در استان، به دانش‌آموزان قروه‌ای اختصاص داشته است.

انتهای پیام/79009/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول