اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

حضور 96 دانش‌آموز هرمزگانی در رقابت‌های کشوری قرآن و معارف

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از حضور 96 دانش‌آموز هرمزگانی در رقابت کشوری قرآن و معارف دانش‌آموزی خبر داد.

حضور 96 دانش‌آموز هرمزگانی در رقابت‌های کشوری قرآن و معارف

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی عصر امروز در نشست شورای قرآن آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: روند انتخاب برگزیدگان کشوری از سطح مسابقات آموزشگاهی با حضور بیش از 150 هزار نفر آغاز شد که از این تعداد دو هزار و 12 دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافته و در نهایت نیز 96 نفر برای حضور در مرحله کشوری برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه مرحله اول این مسابقات در بخش‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام و انشا نماز به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، از برگزاری دور دوم این مسابقات به میزبانی استان قزوین خبر داد.

به گفته آخوندی، در دور اول این مسابقات 60 دانش آموز هرمزگانی در مجموع با کسب عناوین متعدد درخشش خوبی داشتند به طوری که راضیه جاسبی از شهرستان پارسیان در بخش صحیفه سجادیه رتبه نخست کشوری را از آن استان هرمزگان کرد.

وی ادامه داد: در بخش نهج البلاغه نیز دانش‌آموز ام‌البنین حاجبی‌پور از ناحیه دو بندرعباس رتبه دوم کشوری و خلیل ملکی نیز از ناحیه یک در همین رشته رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

آخوندی اظهار امیدواری کرد: 36 دانش‌آموز هرمزگانی در مرحله دوم این دوره از مسابقات که به بخش‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی اختصاص دارد شایستگی خود را نشان دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه از راه‌اندازی دو پایگاه تخصصی دانش‌آموزان نخبه قرآنی در بندرعباس خبر داد که به گفته وی، دانش‌آموزان با گذراندن دوره 45 روزه زیر نظر مربیان قرآنی آموزش‌های لازم را فرا گرفته و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

آخوندی همچنین از برگزاری دوره اول طرح «تدبر در قرآن» ویژه مربیان قرآنی خبر داد و یادآور شد: دو مرحله دیگر از این طرح تا پایان تابستان برگزار می‌شود.

این مسئول از راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن در مقطع ابتدایی به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش هرمزگان نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح هم‌اکنون در نواحی یک و دو بندرعباس اجرایی و از مهرماه به تمامی مناطق تابعه آموزش و پرورش استان تسری خواهد یافت.

آخوندی در پایان گفت: سال گذشته در اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن 117 هزار دانش آموز و فرهنگی استان مشارکت داشتند که از شاخص کشوری نیز فراتر بود.

انتهای پیام/88007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول