اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

1000 سرویس بهداشتی و حمام در روستاها در حال احداث است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال ساخت یک هزار سرویس بهداشتی و حمام در مناطق روستایی و محروم در دستور کار قرار گرفته است.

1000 سرویس بهداشتی و حمام در روستاها در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جلسه هماهنگی عاملین و ضابطین زکات در اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد از سال 84 به عنوان عامل اجرایی و جمع‌آوری کننده زکات وارد عرصه شده به طوری که در اولین سال موفق شدیم 63 میلیون تومان زکات روستاییان و کشاورزان را جمع‌آوری کنیم.

وی عنوان کرد: با تشویق و ترغیب امر زکات و احیای آن و ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها پرداخت زکات هر سال قوت بیشتری گرفته به طوری که در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات از زارعان و کشاورزان استان اردبیل دریافت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه استان اردبیل در امر احیای زکات و پرداخت آن از سوی زارعان رتبه پنجم کشور را کسب کرده است، افزود: هزینه‌کرد زکات در دو بخش عمده عمران و آبادانی روستاها و دستگیری از فقرا است.

زلالی با یادآوری اینکه سهم فقرا از زکات جمع‌آوری شده سال گذشته حدود 380 میلیون تومان بوده است، گفت:‌ ما با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای روستا و ائمه جماعات بخشی از زکات جمع‌آوری شده و مبلغ تشویقی در این زمینه را صرف کارهای عمرانی اولویت‌دار در روستاها می‌کنیم که ساخت و مرمت و بهسازی مساجد، معابر، خانه نیازمندان، ساخت حمام و سرویس‌های بهداشتی جزو این سرفصل‌هاست.

این مسئول ظرفیت واقعی زکات استان اردبیل را بالغ بر 15 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته 230 پروژه در حوزه عمران روستایی از محل زکات تعریف شده بود که اغلب این پروژه‌ها شامل تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی و عمومی عام‌المنفعه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: از همین محل نسبت به تامین جهیزیه برای دختران دم بخت خانواده‌های نیازمند اقدام لازم انجام شده و ما موفق شدیم با ارقام جمع‌آوری شده از محل زکات بتوانیم در خدمت محرومان و نیازمندان باشیم.

زلالی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت 3 هزار سرویس بهداشتی و حمام در مناطق روستایی جزو برنامه‌های اولویت‌دار می‌باشد، یادآور شد: یک هزار مورد از این سرویس‌های بهداشتی و حمام امسال و از محل زکات جمع‌آوری شده و مبلغ تشویقی در روستاها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: ساخت این مجموعه‌ها می‌تواند ضمن ارتقای سطح عمران و آبادانی روستاها به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان سخنان خود ظرفیت زکات امسال را 6 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم تا پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات بتوانیم این میزان زکات پیش‌بینی شده را جمع‌آوری و صرف کارهای عمرانی و آبادانی و همچنین دستگیری از فقرا کنیم.

انتهای پیام/62007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول