اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اوقات فراغت در بطالت

گرمی بدون عموفلکی ذوب در گرمای تابستان

گرمی نه عمو ‌فلکی دارد نه وسایل بازی و نه... سال‌هاست پارک این شهر بدون استفاده به پهلو نشسته و درد می‌کشد، نه کسی درد آن را می‌فهمد و نه آرزوی بچه‌های این شهر را.

گرمی بدون عموفلکی ذوب در گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پر کردن اوقات فراغت یکی از دغدغه‌هایی است که همه ساله در تابستان اوج می‌گیرد اما در این بین شهرستان گرمی به رغم قدمت و سابقه طولانی همچنان از کمبود پارک‌ها و فضاهای تفریحی سالم برای پر کردن اوقات فراغت رنج می‌برد.

یاد آن روزها بخیر که شهرمان نه پارک درست و حسابی داشت نه وسایل بازی، اما آن زمان‌ها عمو فلکی بود که با چرخ و فلک‌اش در کوچه‌ها می‌گشت و داد می‌زد: "عمو فلکیه، عمو فلکیه" و بچه‌ها بدو بدو به کوچه‌ها سرازیر می‌شدند و منتظر می‌ایستادند تا به نوبت سوار چرخ فلک شوند.

با گذشت سال‌ها شهر گرمی نه عمو فلکی دارد نه وسایل بازی و نه... سال‌هاست پارک گرمی با آن وسایل ابتدایی و پیش پا افتاده بازی، بدون استفاده به پهلو نشسته و درد می‌کشد، اما کسی نه درد آن را می‌فهمد و نه آرزوی بچه‌های این شهر را!     

مسئولین محترم! بچه‌های این شهر برای تفریح و بازی چند تا پارک و شهربازی دارند؟ مکان‌های تفریحی پرکردن اوقات فراغت بچه‌ها در روزهای طولانی تابستان کجای این شهر قرار گرفته است؟ چه کسی باید به فکر اوقات فراغت و تفریح بچه‌ها باشد؟ چرا باید آرزوهای کودکانه بچه‌های شهر گرمی در مجتمع تفریحی شورابیل به بار بنشیند؟! اگر جواب هم ندادید اشکالی ندارد حداقل کمی برروی این پرسش‌ها تامل کنید.

مسئولین در برنامه‌ریزی‌های مربوط به جلوگیری از مهاجرت مردم گرمی به این نکات به ظاهر کم اهمیت هم توجه کنید و این شهر را با تمام مشکلاتش دریابید.

برای این گزارش سعی کردیم با مسئولان ذیربط هم گفت‌وگویی داشته باشیم اما انگار آنان در این خصوص روزه سکوت گرفته‌اند و پاسخگو نیستند و جواب تماس‌های تلفنی ما بوق‌های ممتد است و بس!

شهردار گرمی مدتی قبل در مصاحبه با یکی از نشریات گفته بود: تنها چرخ فلک گرمی در پارک ملت این شهر قرار دارد. از زمانی که این پست را تحویل گرفته‌ام علاوه بر چرخ فلک، سایر تجهیزات تفریحی این پارک نیز قابل استفاده نبودند.

خدا رحیم شکوهی تصریح کرد: دی ‌ماه سال گذشته تمامی تجهیزات را نوسازی و با رنگ‌های متنوع، کمی فضای این پارک را قابل استفاده برای عموم کردیم. چرخ و فلک بدلیل اینکه در هنگام کار از ریل خود خارج می‌شود و هزینه زیادی برای تعمیر لازم دارد موقتاً کار نمی‌کند. امیدواریم اگر شرایط شهرداری بهتر شود وضعیت این پارک را بهبود می‌دهیم.

و تابستان و روزهای بلند آن چه در اوج بی‌بطالتی برای جوانان و نوجوانان این خطه سپری می‌شود و آنها یارای بهره‌گیری از این فرصت استثنایی را ندارند و شاید تنها تفریح و سرگرمی جوانان و نوجوانان این خطه گذران روزگار در خیابان‌ها و کوچه‌هایی باشد که هیچ ثمره‌ای برای آنها ندارد و در کنار این گذران عمر به بطالت نبود شغل و حرفه مناسب نیز حداقل برای سه ماه تابستان بر دغدغه‌ها و مشکلات افزوده است.

انتهای پیام/62007/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول