اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

106 نفر به دلیل مشکلات مالی در زندان‌‌های قزوین به سر می‌برند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر 106 نفر از زندانیان این استان به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند.

106 نفر به دلیل مشکلات مالی در زندان‌‌های قزوین به سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، جمال انصاری اظهار داشت: در حال حاضر 106 نفر از زندانیان استان قزوین به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند که امید است با حمایت‌های ویژه خیران و مشارکت‌های خوب مردمی هر روز شاهد آزادی این تعداد از زندانیان باشیم.

وی افزود: دولت گام‌های مؤثری برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در کشور برداشته به گونه‌ای که در سال جاری 60 درصد هزینه‌های مالی را بر عهده گرفته و مابقی نیز از سوی خیران و گذشت شاکیان پرونده تأمین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیشترین جرایم غیر عمد زندانیان استان را ناشی از تصادف، دیه، مهریه و سایر جرایم مالی عنوان کرد و افزود: تعدادی از زندانیان به دلیل این جرایم در بند هستند که حامی خاصی نداشته و نیازمند کمک هم‌نوعان خود هستند.

انصاری آموزش، فرهنگ‌سازی و پیشگیری را از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی برشمرد و گفت: استفاده صحیح از اعتقاد عمیق مردم به عفو و گذشت و ترویج این فرهنگ بزرگ‌ترین سرمایه در این استان برای آزادی زندانیان نیازمند است.

این مسئول بیان کرد: همه ساله مراسم مهم و معنوی گلریزان با حضور پر شور قشرهای مختلف اجتماعی برگزار می‌شود که تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده خود باز می‌گردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در این حرکت مؤثر ستاد دیه، برای حفظ آبروی زندانیانی که ناخواسته گرفتار حبس شده‌اند، مشارکت آحاد مردم گامی مؤثر است.

انصاری با اشاره به اینکه آزادی زندانیان غیرعمد از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: اثر اجتماعی و فرهنگی کمک خیران برای آزادی زندانیان نه تنها به فرد زندانی برمی‌گردد بلکه از بهم پاشیدگی خانواده‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین هدفی که از برگزاری این جشن همه ساله در ماه مبارک رمضان دنبال می‌شود تأمین بخش مهمی از منابع مالی با استفاده از مشارکت‌های مردمی و خیران به منظور آزادسازی جرایم غیرعمد در استان است که به دلیل فهم بالای مردم، این امر محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: مردم استان قزوین هر سال نسبت به سال‌های گذشته در این امر خیر مشارکت بیشتری داشته و شاهد حضور حداکثری مردم در این مهم هستیم.

انتهای پیام/77002/صا/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول