اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

428 میلیون تن ذخایر قطعی مکشوف مواد معدنی در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان ذخایر قطعی کشف شده مواد معدنی در استان زنجان 428 میلیون و 220 هزار و 571 تن برآورد شده است.

428 میلیون تن ذخایر قطعی مکشوف مواد معدنی در زنجان

علی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مجموع ذخایر قطعی و احتمالی کشف شده فلدسپات در استان زنجان 18 میلیون و 108 هزار و 963 تن اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه درصد ذخایر ماده معدنی فلدسپات به مجموع مواد معدنی استان زنجان 4.2 درصد است، خاطرنشان کرد: استخراج واقعی این ماده معدنی در سال گذشته 65 هزار تن برآورد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استخراج اسمی معادن فلدسپات که بهره‌بردار دارند 96 هزار تن محاسبه شده است، تصریح کرد: درصد استخراج واقعی به اسمی این ماده در سال گذشته 68 درصد اعلام شده است.

وی مجموع مواد استخراج شده از معادن استان زنجان را طی سال گذشته 3 میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد.

معصومی مهم‌ترین مشکل معادن فلدسپات و همچنین خاک‌های صنعتی و کائولین را عدم وجود فرآوری در داخل استان زنجان و خروج این مواد معدنی به استان‌های اصفهان، کرمان، یزد و فارس برشمرد.

وی با اشاره به اینکه طولانی بودن مسافت معادن فعال سبب سود پایین آنها شده است، ادامه داد: ظرفیت اسمی ماده معدنی فلدسپات در استان زنجان 150 هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز داشت: احداث صنایع کاشی و سرامیک به ظرفیت حداقل یک میلیون مترمربع در سال در استان زنجان گام مهمی در راستای فرآوری مواد معدنی فلدسپات به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در مجموع 14 معدن فلدسپات در استان زنجان وجود دارد.

انتهای پیام/73006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول