اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

وجود 26 معدن در منطقه حفاظت شده انگوران استان زنجان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مجموع 26 معدن در محدوده حفاظت شده انگوران در استان زنجان وجود دارد.

وجود 26 معدن در منطقه حفاظت شده انگوران استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه معادن گفت: ماده معدنی فلداسپات موجود در استان زنجان به دلیل کیفیت به عنوان لعاب در چینی‌های بهداشتی و کاشی‌سازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که معدن فلداسپات قره‌داش در محدوده حفاظت شده انگوران قرار دارد، خاطرنشان کرد: این معادن متروکه نیست و ذخایر قطعی و احتمالی آن مشخص است در حالی که اداره کل محیط زیست استان زنجان آن‌ها را متروکه می‌داند.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این‌که در مجموع 17 پهنه پیشنهادی با 17 هزار کیلومتر مربع به عنوان پهنه‌بندی اولیه برای اکتشافات معدنی در استان زنجان طراحی شده است، تصریح کرد: این 17 پهنه با ادغام به پنج پهنه کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که پهنه‌های مورد نظر شامل زون تالش، زون طارم، زون سلطانیه، زون ماهنشان و زون سنندج ـ سیرجان می‌شود، عنوان کرد: مساحت پهنه‌ها از 17 هزار کیلومتر به هشت هزار کیلومتر کاهش یافته است.

معصومی با تاکید بر این‌که در مجموع 38 درصد از مساحت استان زنجان پهنه‌بندی شده است، ادامه داد: 62 درصد از مساحت استان نیز آزاد اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که اولویت اکتشافی در زون تالش، آهن، طلا، سرب و روی و منگنز اعلام شده است، افزود: سرب و روی، آهن، طلا، مس و عناصر نادر خاکی نیز از اولویت‌های اکتشافی طارم شناخته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان آهن، طلا و عناصر نادر خاکی را از اولویت‌های اکتشافی زون سلطانیه برشمرد و یادآور شد: مس، سرب و روی رسوبی، پتاس سنگی و بر نیز از اولویت‌های اکتشافی پهنه ماهنشان به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: مواد معدنی چون طلا، آهن، سرب و روی و منگنز از جمله مواد در اولویت اکتشاف پهنه سیرجان و سنندج محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این‌که 80 درصد از تنوع مواد معدنی در گستره استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: برخی از این مواد معدنی موجود در استان همچون پتاس سنگی و بر منحصر است.

انتهای پیام/73006/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول