اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان عنوان کرد

مطالعه شخصیت حضرت خدیجه کبری (س)/ مردم به ساخت مصلی کمک کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) شخصیتی قابل مطالعه است.

مطالعه شخصیت حضرت خدیجه کبری (س)/ مردم به ساخت مصلی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت روز دهم ماه رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اظهار کرد: وفات حضرت خدیجه کبری (س) ضایعه‌ای بزرگ برای پیامبر گرامی و امت اسلام بود.

وی با بیان اینکه این حضرت در دوران سخت زندگی پیامبر گرامی اسلامی با وی همراه بود، افزود: حضرت خدیجه کبری (س) همه زندگی خود را وقف اسلام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به ازدواج پیامبر گرامی اسلام با این بانو تصریح کرد: باید همه افراد جامعه از سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام در مسئله ازدواج پیروی کنند.

وی با بیان اینکه کانون خانواده محلی برای ایجاد آرامش در جامعه محسوب می‌شود، افزود: خانواده هسته مرکزی و اساس و پایه جامعه محسوب می‌شود.

*زن و مرد بر دیگری برتری ندارد

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه با تشکیل زندگی بخشی از مسئولیت بر دوش مرد و بخشی دیگر بر دوش زن قرار می‌گیرد، افزود: هیچ کدام از زن و مرد بر دیگری برتری ندارد.

وی با بیان اینکه برتری زن و مرد در رعایت تقوای الهی است، تصریح کرد: هر کس تقوا را رعایت کند، عزیز خداوند متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت درس‌گیری از مسئله ازدواج پیامبر گرامی اسلام تاکید کرد و گفت: جوانان باید به این مقوله توجه بیشتری داشته باشند.

وی شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) را شخصیتی قابل مطالعه عنوان کرد و گفت: باید همه افراد جامعه به ویژه جوانان در این مسئله جدی باشند.

آیت‌الله خاتمی حضرت خدیجه کبری (س) را از ثروتمندان عربستان عنوان کرد و گفت: این بانوی اسلام همه ثروت خود را برای اسلام هزینه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول مرداد، روز حمایت از بیماران هموفیلی تصریح کرد: خوشبختانه در استان زنجان خیران زیادی در حوزه بیماری‌های خاص فعالیت می‌کنند.

*فعالیت خیریه‌ها در زنجان مطلوب است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فعالیت خیریه‌های بخش سلامت و درمان در استان زنجان یادآور شد: انجمن‌های بیماری‌های خاص، کلیوی و سرطانی در استان فعالیت‌های مطلوبی دارند.

وی با اشاره به دوم مرداد سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: امام حسن (ع) سرور جوانان اهل بهشت است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) دو بار همه اموال خود را به فقرا داد، افزود: سه بار نیز این حضرت نیمی از اموال خود را در بین فقرا تقسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان ضروری است برای کسب رضای خداوند متعال انفاق کرد، افزود: سفره احسان خود را در این ماه گسترده‌تر کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان صبر و حلم امام حسن مجتبی (ع) را زمینه‌ساز قیام ابا عبدالله‌الحسین (ع) عنوان کرد و گفت: باید زندگی این امام همام در جامعه بیشتر بازگو شود.

وی با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای زنجان افزود: کسب رتبه‌های جهانی توسط کارآموزان این اداره کل قابل تقدیر است.

*فعالیت فنی و حرفه‌ای زنجان قابل تقدیر است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه استعدادهای جوانان زنجانی در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چشمگیر است، افزود: حمایت‌های فنی و حرفه‌ای از این جوانان موجب کسب موفقیت شده است.

وی با اشاره به احداث مصلی زنجان افزود: اگر چه مصلی زنجان در چنین وضعیتی در شأن مردم زنجان نیست، اما همه تلاش مسئولان اتمام این پروژه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت کمک‌های مالی مردم به اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با کمک‌های مردم احداث این پروژه تسریع یابد.

*آشنایی با معارف قرآن موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی احدی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن کریم و بهار قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن به عنوان معجزه پیامبر گرامی اسلام دارای آثار بسیاری است، افزود: این معجزه الهی هدایت‌کننده بشر به سعادت است.

معاون حوزه علمیه زنجان ماه رمضان را ماه رحمت و مغفرت اعلام کرد و گفت: در این ماه باید انس بیشتری با قرآن داشته و به آن مانوس بود.

وی بر ضرورت آشنایی با معارف قرآن از سوی همه افراد جامعه تاکید کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که از معارف قرآن بیشتر استفاده شود.

احدی با اشاره به اینکه باید منازل خود را با قرآن نورانی کرد، خاطرنشان کرد: منازل به برکت قرآن نور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در خانه‌ای که قرآن قرائت نشود، آن خانه همانند قبر خاموش است، تصریح کرد: قرائت قرآن موجب وسعت روزی می‌شود. 

معاون حوزه علمیه زنجان با اشاره به اینکه در خانه‌ای که قرآن تلاوت می‌شود، اهل آسمان آن خانه را تماشا می‌کنند، گفت: منازل قرآنی همچون ستاره‌های آسمان می‌درخشند.

وی با بیان اینکه در خانه‌هایی که قرآن تلاوت می‌شود، ملائکه در آن رفت و آمد می‌کنند، خاطرنشان کرد: شیطان از خانه‌های قرآنی رخت بر می‌بندد.

 احدی استفاده از معارف قرآنی را موجب هدایت جامعه بشری دانست و گفت: هر کس در این دنیا با قرآن انیس و مونس باشد، قرآن در قیامت با او مونس می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه حافظان و قاریان قرآنی تصریح کرد: باید نسبت به ترویج حفظ، قرائت و عمل به قرآن اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/73003/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول