اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان اعلام کرد

فرسودگی 88 کیلومتر از شبکه توزیع و انتقال آب در زنجان

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: میزان فرسودگی شبکه‌ها و خطوط انتقال آب در استان زنجان 88 کیلومتر اعلام شده است.

فرسودگی 88 کیلومتر از شبکه توزیع و انتقال آب در زنجان

مسلم پور‌نصرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: قیمت آب یکی از عوامل موثر در مصرف است که اکنون به صورت میانگین کمتر از یک سوم قیمت تمام شده توزیع می‌شود.

وی اذعان داشت: پایین بودن قیمت آب امکان مانور عملیاتی در بسیاری از نقاط برای اصلاح و توسعه شبکه و بازسازی و ارائه خدمات بهتر به مردم را از شرکت‌های آب و فاضلاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان زیان 60 میلیارد تومانی در این زمینه را یادآور شد و افزود: وقتی درآمدهای شرکت محدود شود به تبع آن خدمات شرکت نیز کاهش یافته و موجب فرسودگی شبکه‌ها می‌شود و نمی‌توان به موقع آنها را بازسازی کرد.

وی به خسارت‌های فشار آب در شبکه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در برخی مواقع به علت کمبود و کسری تاسیسات و نداشتن مخازن مناسب برای تامین فشار در شبکه، ناچار از سیستم پمپاژ مستقیم به شبکه استفاده می‌کنیم که این سیستم باعث فشار غیر متعارف شده و فرسودگی شبکه را تشدید می‌کند.

پورنصرت تصریح کرد: وسعت شهر، استقرار صنایع در حومه شهر، کیفیت آب، فشار آب در شبکه توزیع، آداب و رسوم، اقلیم و شرایط آب و هوایی هر شهر، سهولت و امکان دسترسی به منابع آب از عوامل موثر بر مصرف سرانه آب شهری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان میانگین مصرف هر نفر در شبانه‌روز در کشورهای پیشرفته دنیا را 100 تا 130 لیتر و کشور ایران را 160 تا 170 لیتر اعلام کرد و گفت: این میزان در استان زنجان 150 لیتر است که در صورت صرفه‌جویی 20 درصدی می‌توانیم آب مورد نیاز 150 هزار نفر را بدون نیاز به اعتبارات کلان و زمان‌بر تامین و با کاهش هزینه‌ها در بازسازی شبکه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اعلام اینکه از یک‌هزار و 525 کیلومتر شبکه توزیع و حدود 320 کیلومتر خط انتقال در استان بیش از 88 کیلومتر شبکه فرسودگی دارد، اضافه کرد: با اعتبارات فعلی اصلاح شبکه‌ها زمان‌بر بوده و با لحاظ عمر مفید بخشی از فرسودگی‌ها نیز هر ساله افزایش می‌یابد.

پورنصرت افزود: در صورت استفاده بهینه از شبکه‌ها و کاهش فشار در شبکه، عمر مفید آن افزایش می‌یابد و از سرمایه‌گذاری‌های ایجاد شده استفاده بهتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول