اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 378 میلیون ریال برای کمک به ازدواج مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از پرداخت 378 میلیون ریال برای کمک به ازدواج مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 378 میلیون ریال برای کمک به ازدواج مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: فراهم ساختن شرایط ازدواج جوانان یکی از سنت‌های حسنه‌ای بوده که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) همواره بر کمک به ازدواج جوانان تاکید داشتند، تصریح کرد: ازدواج آسان و توجه نکردن به تجملات از موضوعاتی بوده که در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با اشاره به وضعیت جامعه امروزی و شرایط به وجود آمده برای برخی از جوانان در زمینه ازدواج گفت: اعتقاد به برخی از رسومات دست و پا‌گیر و غلط در بحث ازدواج موجب شده است که جوانان شرایط لازم را برای انجام این عمل نیک نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد شهرستان زنجان نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه در بحث ازدواج اقدام به پرداخت کمک هزینه در این زمینه به نوعروسان و تازه دامادها می‌کند، تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال 378 میلیون ریال در قالب اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و همچنین اعطای هدیه ازدواج به مددجویان زنجانی هزینه شده است.

پناهی تصریح کرد: از مبلغ اهدا شده 27 مورد کمک هزینه خرید جهیزیه و 28 مورد هدیه ازدواج بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان مددجو گفت: این دوره‌ها قبل از اهدای کمک‌ هزینه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها مهارت‌های زندگی مشترک، نحوه تعامل زوجین با یکدیگر و همچنین راهکارهای مناسب برای اداره اقتصادی زندگی مشترک به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی مذکور ارتقای سطح آگاهی مددجویان در زمینه مسائل مربوط به زندگی مشترک است، اضافه کرد: با برآورد صورت گرفته ضریب طلاق در بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

پناهی با بیان اینکه یکی از موضوعات تأثیرگذار در پایداری ازدواج‌های مددجویی برگزاری دوره‌های آموزشی است، گفت: ازدواج آسان و توجه نداشتن به تجملات از دیگر موضوعاتی است که موجب موفقیت ازدواج‌های مددجویی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول