اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

استان زنجان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: استان زنجان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

استان زنجان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید موسی متوسلین ظهر امروز در نخستین جلسه شورای ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا پایان اردیبهشت امسال 647 هزار و 562 نفر از جمعیت استان زنجان را خانوارهای ساکن در مناطق شهری تشکیل می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به سکونت 388 هزار و 537 نفر از جمعیت استان در مناطق روستایی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت کل استان زنجان از قبیل روستایی و شهری یک میلیون و 36 هزار و 99 نفر است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 50،1 درصد از جمعیت استان را مردان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: همچنین از مجموع جمعیت استان 49،1 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به هرم سنی جمعیت استان در سال 85 افزود: در این بازه زمانی بیشترین جمعیت استان را 15 تا 19 و همچنین 20 تا 24 ساله‌ها تشکیل می‌دادند و ادامه داد بر اساس سرشماری انجام شده در سال 90، بیشترین میزان جمعیتی استان از رده‌های سنی مذکور به 20 تا 24 و 24 تا 29 سال تغییر یافته است.

متوسلین در ادامه به افزایش میزان جمعیت و میزان ازدواج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان وفات در استان طی سال گذشته کاهش و میزان طلاق نیز در استان نسبت به نُرم کشوری پایین است و استان تقریباً رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی در ادامه با اشاره به صدور کارت‌های هوشمند ملی، گفت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات مطلوبی در بحث صدور این نوع کارت‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه نخستین مرحله صدور کارت‌های هوشمند ملی برای عوامل اجرایی انتخابات انجام شد، تصریح کرد: این امر در راستای تسهیل امور انتخاباتی انجام شد.

وی با اشاره به میزان مبلغ پیش‌بینی شده برای صدور کارت‌های هوشمند افزود: در صورت تامین اعتبار استان آمادگی صدور کارت‌ها را دارد.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول