اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 1454 نفر از بسیجیان زنجانی در آموزش‌های مسئله‌محور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در آموزش‌های مسئله‌محور یا مهندسین فردا یک‌هزار و 454 نفر از بسیجیان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای اردوهای طرح هجرت حضور داشتند.

حضور 1454 نفر از بسیجیان زنجانی در آموزش‌های مسئله‌محور

قاسم صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اقدامات فنی و حرفه‌ای در اردوهای طرح هجرت اشاره کرد و اظهار داشت: عناوین رشته‌های استفاده شده در این اردوها به سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی تقسیم می‌شود.

وی به اقدامات فنی و حرفه‌ای استان زنجان در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل تعمیر اتومبیل گازسوز، جوشکاری و ... است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در اردوهای طرح هجرت در رشته‌های خدماتی شامل تصویربرداری، مانتودوز، شلواردوز، گلاب‌بافی و... است.

وی به فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: پرورش‌دهنده ماهیان، زنبور عسل، درختان باغی و ... از جمله اقدامات این سازمان در اردوهای طرح هجرت است.

صیادی اذعان داشت: در بخش مهندسین فردا اجرای دوره‌های آموزش ربات مسیریاب، سازه‌های ماکارونی و... برای بسیجیان اجرا شده است.

وی به اجرای دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در مرکز استان اشاره کرد و اظهار داشت: 52 درصد از تعهدات این سازمان در زنجان انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه در بخش روستایی شهرستان زنجان برای 460 نفر دوره اجرا شده است، تصریح کرد: در بخش روستایی نیز برای 548 نفر دوره برگزار شده است.

وی به فعالیت‌ و برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: 153 نفر در بخش روستایی و 177 نفر در بخش شهری، دوره‌های آموزشی را طی کردند.

صیادی با اشاره به اینکه در شهرستان ماهنشان 121 نفر در بخش روستایی دوره‌های مختلفی را گذراندند، گفت: در بخش شهری 34 نفر در دوره‌های طرح هجرت شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در شهرستان طارم 93 نفر در بخش روستایی در دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای حضور داشتند، اظهار کرد: همچنین 23 نفر در بخش شهری شرکت داشتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: در شهرستان ایجرود نیز 70 نفر در دوره‌های روستایی و هشت نفر در دوره‌های شهری از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استفاده کردند.

وی به عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای استان زنجان به تفکیک جنسیت اشاره کرد و افزود: در بخش سیار 133 هزار و 530 نفر ساعت برای زنان روستایی برنامه‌های مختلف اجرا شده است.

صیادی ادامه داد: همچنین برای 54 هزار و 540 نفر ساعت از مردان روستایی نیز برنامه‌های آموزشی اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش شهری استان برای 85 هزار و 216 نفر ساعت از زنان برنامه برگزار شده است، تصریح کرد: برای 75 هزار و 568 نفر ساعت در بخش مردان نیز برنامه‌های آموزشی مختلف اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در آموزش‌های مسئله‌محور یا مهندسین فردا یک‌هزار و 454 نفر از بسیجیان در این دوره‌ها حضور داشتند، گفت: این تعداد در دوره‌های بورس، تجارت الکترونی، زیردریایی، ربات مسیریاب، سازه‌های ماکارونی، عروسک‌سازی و سایر رشته‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه زمان تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با بسیج سازندگی استان از شش تیر ماه سال 91 تا ششم تیرماه سال‌جاری بوده است، گفت: تفاهم‌نامه جدید با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بسیج سازندگی ارسال شده است.

انتهای پیام/73008/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول