اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

زنان در 79 درصد طلاق‌های زنجان‌ پیشگام هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: 79 درصد طلاق‌ها در استان زنجان با درخواست زنان انجام می‌شود.

زنان در 79 درصد طلاق‌های زنجان‌ پیشگام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آذر آوازه ظهر امروز در نخستین جلسه شورای ثبت‌احوال استان زنجان اظهار کرد: بر اساس آمار گرفته شده اغلب طلاق‌هایی که اتفاق می‌افتد در سال‌های نخست زندگی رخ می‌دهد که باید آسیب‌شناسی لازم در این امر انجام شود.

وی با اشاره به افزایش میزان طلاق در استان افزود: طرح «مطلع مهر» یکی از طرح‌هایی است که به منظور کاهش طلاق در استان در حال اجراست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه اجرای طرح «مطلع مهر» به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: متاسفانه شتاب دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح «مطلع مهر» از ظرفیت پزشکان روانشناس در بحث حل اختلافات زوجین و همچنین کارشناسان دینی در بحث احکام استفاده می‌شود.

آوازه در ادامه با اشاره به عملکرد سایر استان‌ها در زمینه برگزاری جلسات طرح «مطلع مهر» اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه در سایر استان‌ها اقدامات قابل توجهی از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شده است، اما در استان زنجان هیچگونه عملکردی از سوی دستگاه‌های ذیربط استان در این زمینه نداشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و 914 واقعه طلاق در استان زنجان به ثبت رسید، اضافه کرد: از مجموع طلاق‌های ثبت شده در استان زنجان 79 درصد به درخواست زنان انجام شده و 21 درصد نیز به درخواست مردان بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه 26 درصد از طلاق‌های ثبت شده در استان زنجان به علت اعتیاد بوده است، افزود: همچنین عدم تفاهم نیز علت 30 درصد از طلاق‌های به ثبت رسیده در استان زنجان بوده است.

وی علت 18 درصد از طلاق‌های به ثبت رسیده در استان را خشونت همسر عنوان کرد و گفت: هشت درصد از زوجین نیز عدم تمکین طرف مقابل را علت طلاق خود عنوان می‌کنند.

آوازه در ادامه با تفکیک طلاق‌های ثبت شده در استان به تفکیک منطقه‌ای افزود: بر اساس آمار گرفته شده 54 درصد از طلاق‌های ثبت شده در استان زنجان مربوط به مناطق پایین شهر بوده است.

وی با بیان اینکه 27 درصد از طلاق‌های رخ داده در استان مربوط به مناطق شهری متوسط از نظر مالی بوده است، اضافه کرد: همچنین 19 درصد از طلاق‌ها نیز در مناطقی که بالا شهر محسوب می‌شوند، به ثبت رسیده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته اغلب طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: بیشترین سنینی که در سال گذشته برای طلاق به دادگاه مراجعه کرده‌اند، سنین بین 24 تا 35 سال بوده‌اند.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول