اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

برگزاری نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره و همایش خیرین کتابخانه‌ساز در مرداد ماه جاری در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‌ربیع احمدخانی ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید استان زنجان اظهار کرد: 20 هزار جلد کتاب از طریق طرح «کتاب من» به کتابخانه‌های استان زنجان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ عمومی حوزه علمیه هیدج و کانون اصلاح و تربیت به مجموعه کتابخانه‌های استان زنجان اضافه شده است، تصریح کرد: همچنین کتابخانه شرکت ترانسفو و حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) زنجان در حال راه‎اندازی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در جلسه عمرانی و روستایی و مهاجرت معکوس افتتاح 20 باب کتابخانه در شهر و روستای استان زنجان مصوب شد، گفت: 20 کتابخانه روستایی و دو کتابخانه شهری تا پایان مرداد ماه جاری به مرحله بهره‎برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه دوم سرانه مطالعه کشوری را کسب کرده است، افزود: رتبه نخست به تهران اختصاص دارد.

احمدخانی با بیان اینکه متوسط سرانه مطالعه استان زنجان 93 دقیقه و 23 ثانیه است، تصریح کرد: سرانه مطالعه کشوری 75 دقیقه است.

وی با اشاره به اینکه 16 نفر نیرو در کتابخانه‌های عمومی روستاها جذب شده است، گفت: این افراد با مدرک کارشناسی از محل روستاها مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه 30 نفر در آزمون عملی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان قبول شدند، تصریح کرد: مصاحبه این آزمون با سه برابر ظرفیت انجام شده است.

وی ادامه داد: در 10 روز آینده این تعداد از اعلام‎شدگان در کتابخانه‌های عمومی استان به فعالیت مشغول می‌شوند.

احمدخانی با تاکید بر اینکه انجمن خیرین کتابخانه‎ساز استان زنجان فعالیت‌های خوبی دارند، تصریح کرد: یکی از ثمرات این انجمن احداث کتابخانه در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان است.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار متر مربع زمین به کتابخانه گلشهر کاظمیه اختصاص دارد، گفت: 2 هزار 300 مترمربع زیربنای این کتابخانه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تاکید بر اینکه پروانه ساختمانی کتابخانه گلشهر کاظمیه زنجان از تاریخ 24 تیر ماه جاری آغاز شده است، اظهار کرد: 150 میلیون تومان هزینه پروانه ساختمانی این پروژه فرهنگی توسط خیرین مدرسه‎ساز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز در مرداد ماه جاری بعد از ماه مبارک رمضان در استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که در برگزاری هر چه بهتر این همایش، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را یاری کنند.

احمدخانی با اشاره به اینکه مهمانان این همایش از استان‌های کشورمان و از خارج از کشور حضور دارند، گفت: امید است با عنایت شهرداری و شورای شهر زنجان این همایش به نحو احسن برگزار شود.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول