اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ویلاسازی در شمال دردسرساز شد/کمبود آب به بحران رسید

کمبود آب در روستاهای مازندران به مرحله بحران رسیده است.

ویلاسازی در شمال دردسرساز شد/کمبود آب به بحران رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از کلاردشت، در پی قطع شبکه‌های غیرقانونی آب از لوله انتقال آب به بیش از 30 روستای شرق کلاردشت، آب شرب دو روستای پی‌قلعه و طبرسو توسط آب و فاضلاب روستایی قطع شده که مردم این روستاها در اعتراضی با حضور در دهیار شیشه‌های آن را شکستند.

بخشدار کلاردشت نیز با اشاره به مشکل آب منطقه گفت: به گفته همه کارشناسان، ما در منطقه با توجه به رودخانه خروشان سردآبرود و چشمه‌های فراوانی که داریم مشکل کمبود آب در منطقه نداریم.

محمد سنایی گفت: بلکه مشکل ما مدیریت ناهماهنگ دو شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری است زیرا تصفیه‌خانه در اختیار آب روستایی است و فلکه‌های انتقال با سلیقه‌های این دو سازمان تنظیم، باز و بسته می‌شود.

وی ادامه داد: تا مدیریت آب منطقه یکی نشود مشکل آب در منطقه حل نمی‌شود و دیگر اینکه از لوله انتقال آب به بیش از 30 روستای شرق منطقه، شبکه غیرمجاز فراوانی برداشت شده است که برداشت‌کنندگان آب غیرمجاز از شهرک‌های تهرانی و ویلاهایی است که در مسیر لوله انتقال آب ساخته شد.

این مسئول اظهار داشت: توسط این بخشداری سال گذشته با کمک آب روستایی 40 شبکه غیرمجاز آب جمع‌آوری شد و لازم است آب روستایی متخلفان را به دادگاه معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی روستای طبرسو نیز با تأیید قطع آب این دو روستا گفت: وصل آب این دو روستا از لوله انتقال آب ملک جوی قانونی است  به‌زودی وصل می‌شود.

همچنین جاده مرزن‌آباد به کلاردشت بیش از شش ساعت توسط مردم چهار روستای بیرون بشم به علت قطع مداوم آب بسته شد.

پولادی یکی از اهالی گویتر در مورد بسته‌شدن جاده توسط زنان چند روسای مجاور گفت: باید مسئولان فکری برای قطع مداوم آب این چهار روستا به ویژه روستای 600 خانواری گویتر کنند.

زهره پولادی یکی دیگر از اهالی این منطقه گفت: پاییز و زمستان با کمبود آب روبرو هستیم و در دو فصل بهار و تابستان با قطع مداوم آن، هیچ کس به خواسته ما توجه نمی‌کند، تهرانی‌هایی که ویلا ساخته‌اند آب دارند ولی ما برای نوشیدن آب نداریم.

انتهای پیام/2296/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول