اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان مرند خبر داد

انعقاد قرارداد انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه با شرکت‌های داخلی و خارجی

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان مرند از انعقاد قرارداد انتقال آب ارس به دشت‌های مرند، تبریز و دریاچه ارومیه با شرکت‌های خارجی و داخلی خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.

انعقاد قرارداد انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه با شرکت‌های داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی مرند با اعلام خبر انعقاد قرارداد انتقال آب ارس به شهرستان مرند، اظهار کرد: انعقاد قرارداد انتقال آب ارس به دشت یکانات و هرزندات و انتقال آب به دریاچه ارومیه با عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی و داخلی معتبر این طرح نهایی شده و به تصویب رسیده و در روزهای آینده با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح مهم و حساس برای شهرستان‌های مرند، جلفا، شبستر و تبریز خواهیم بود.

رضوانی از زحمات و تلاش‌های نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی که در تصویب این طرح بزرگ زحمات زیادی را متحمل شد، تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار مرند افزود: بحث آب یک امر نگران‌کننده برای کشاورزان در آینده است، اما به حول و قوه الهی با انتقال آب ارس به دشت یکانات، هرزندات و سایر بخش‌ها، شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان به ویژه شهرستان مرند خواهیم بود و شهرستان را به قطب کشاورزی تبدیل خواهیم کرد.

وی همچنین توسعه کشاورزی در منطقه 330 فقره برای دریافت تسهیلات با سود هفت درصد به ارزش 11.5 میلیارد تومان را از مصوبات مهم کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان مرند ذکر کرد و ابراز داشت: وظیفه کارگروه توسعه کشاورزی فقط تصویب طرح‌های بخش کشاورزی نیست، بلکه رصد کلیه موارد مربوط به امور کشاورزی است.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه امسال بیش از 45 هزار تن در 19 هزار هکتار از اراضی شهرستان مرند برداشت خواهد شد، اذعان داشت: 80 هکتار از اراضی زمین‌های زراعی شهرستان مرند زیرکشت زعفران قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود 300 کیلو زعفران برداشت شود.

وی یادآور شد: توسعه کشاورزی زمانی مقدور خواهد بود که کشاورزان محصولات خود را به قیمت واقعی و بدون هرگونه واسطه‌گری بفروشند و کارگروه کشاورزی شهرستان نیز با ارائه برنامه‌های در این زمینه‌ها به نفع کشاورزان قدم بردارد.

فرماندار مرند با اشاره به رتبه نخست تولید آفتابگردان در شهرستان مرند متذکر شد: چهار هزار هکتار امسال زیرکشت آفتابگردان آجیلی قرار گرفته و پیش‌بیش می‌شود هشت هزار تن تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

رضوانی در پایان بر لزوم ایجاد شهرک خشکبار در مرند تأکید کرد.

انتهای پیام/60002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول