اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

42 هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 42 هزار نفر معلول، مددجو و افراد نیازمند از خدمات بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

42 هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز به مناسبت هفته بهزیستی در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان اردبیل در بخش‌های مختلف حمایتی، فرهنگی، پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به مددجویان و مستمری‌بگیران خود و همچنین عموم مردم خدمات ارائه می‌کند که امیدواریم جامعه هدف رضایت کامل از این خدمات داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف‌گذاری ما کاهش فقر، برقراری عدالت اجتماعی، بهبود معیشت با رویکرد مالی و درآمدی کلان و خرد است که با همراهی دستگاه‌های مختلف دیگر سعی می‌شود با ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات مورد نظر جامعه هدف را به مرحله توانمندی واقعی رساند.

احمدیان از بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در مناطق روستایی و عشایری گزارشی ارائه کرد و افزود: بیش از 934 نفر به عنوان زن سرپرست خانوار و از محل هدفمندی یارانه‌ها تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

این مسئول خاطر نشان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش رویکرد اصلی بهزیستی است که براساس هدف‌گذاری‌ها باید هر سال 10 درصد جامعه هدف از چرخه حمایتی خارج شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس سعی می‌شود به مددجویان و افراد تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شود تا به طرق مختلف به توانمندی واقعی رسیده و از چرخه حمایتی خارج شوند که البته این خارج شدن فقط در پرداخت نشدن مستمری می‌باشد و این افراد از بقیه حمایت‌های سازمان بهزیستی برخوردار می‌شوند.

احمدیان از تأمین مسکن جامعه هدف، ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی برای فرزندان تحت پوشش، تقبل هزینه‌های درمانی و تأمین نیازمندی‌ها را یادآور شد و بیان کرد: ما حتی برای سالمندان و معلولان هزینه ایاب و ذهاب و همچنین ودیعه مسکن و حق پرستاری پرداخت می‌کنیم و در تأمین وسایل کمک توانبخشی، خدمات پزشکی و ویژه معلولان یاریگر آنها هستیم.

 

کشور ما در 25 سال آینده 25 میلیون سالمند خواهد داشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی، کشور ما به سمت جامعه سالمندی و پیر ساری حرکت می‌کند، گفت: ‌در چشم‌انداز 1420 در ایران بیش از 25 میلیون نفر سالمند وجود خواهد داشت که برای رفع این آسیب و پیر شدن جمعیت کشورمان تبلیغ برای زاد و ولد بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

احمدیان با آسیب خواندن تفکر تک فرزندی در خانواده افزود: قطعاً خانواده‌ها باید به زاد و ولد نسل آینده توجه کنند چرا که اگر در این حوزه برنامه‌ریزی مناسب انجام نشود، ممکن است خطرات و آسیب‌ها جامعه سالمندی بیشتر شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در مقایسه با استان‌های دیگر آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل پایین است اما همچنان روند رو به رشد برخی از آسیب‌ها نگران‌کننده است که مراقبت خانواده‌ها، هوشیاری و دقت نظر خانواده‌های دلسوز ایرانی را بیشتر می‌کند تا در این زمینه مراقبت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول