اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

سازمان بهزیستی بسترساز بهترزیستن قشر نیازمند جامعه

سازمان بهزیستی یکی از نهادهای خدمتگذار در ایران اسلامی است که مسیر زندگی را برای قشر نیازمند و جامعه هدف تسهیل می‌کند.

سازمان بهزیستی بسترساز بهترزیستن قشر نیازمند جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 25 تیرماه در ایران اسلامی روز بهزیستی و روز تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

دستی که معبد نیکی و مجرای امداد باشد، دست خداست که از آستین خلق بیرون آمده است و بهزیستی و کمک رسانی به هر شیوه ای که امکان آن فراهم شود، لطفی است که شامل حال نیکوکاران گردد.

سازمان بهزیستی یکی از نهادهای حمایتی و خدماتی در انقلاب اسلامی است که برای بهتر زیستن جامعه هدف خود تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد.

این سازمان به منظور نیل به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت‌های گوناگون از زنان و کودکان بی‌سرپرست، ابن‌سبیل و نیز عرضه خدمات توانبخشی به معلولان ذهنی و جسمی، معتادان و ناسازگاران اجتماعی، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج و هم‌چنین پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و خدمات‌دهی می‌نماید.

توجه به حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر تعاون و همیاری مردم نیکوکار و همکاری‌های روحانیون و سایر طبقات دلسوز کشور در زمینه رفع نیازها و محرومیت‌ها و کمک به معلولان از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

کانون اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی پیشگیری از فروپاشی زندگی افراد و خانواده‌هایی است که به علت مشکلات اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی که دچار آسیب‌پذیری و ناتوانی‌های مختلف شده و یا از معلولیت‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

بدون تردید خدمات‌رسانی به این گروه‌ها با کیفیت مطلوب هنگامی امکان‌پذیر خواهد بود که یک نهاد ویژه برخورددار از توان تخصصی، سیاسی، اجرایی و اقتصادی قوی به شکل منسجم جنبه‌های گوناگون خدمات مورد نیاز محرومان و مستعضفان را بر عهده دارد.

سازمان بهزیستی کشور در اواخر سال 64 با توجه به اصل قانون اساسی مقدمات تشکیل شورای عالی مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی فراهم شد و این شورا از فروردین سال 67 فعالیت رسمی خود را آغاز بکار کرد.

از طریق مشارکت‌های مردمی و هم‌کاری افراد خیر اقدامات چشم‌گیری در راستای اهداف این سازمان انجام شده است و به یقین استمرار برنامه‌های بهزیستی زمینه تسهیل در روند زندگی جامعه هدف این سازمان را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/79016/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول