اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی همدان:

همدان 164 هزار سالمند دارد / 9 درصد سالمندان زیر پوشش بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: استان همدان بیش از 164 هزار نفر سالمند طبق سرشماری سال 90 دارد که بیشترین تعداد آنها در روستاها و خانم‌ها هستند.

همدان 164 هزار سالمند دارد / 9 درصد سالمندان زیر پوشش بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی سماوات شامگاه دوشنبه در نخستین جلسه شورای سالمندان استان همدان با بیان اینکه شورای ملی سالمندان طبق قانون سوم توسعه کشور تشکیل شده اظهار داشت: این شورا با هدف ایجاد امکانات زندگی بهتر برای سالمندان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: حفظ جایگاه سالمندان در خانواده، تأمین حداقل نیازهای اساسی و تأکید بر حفظ احترام آنان از دیگر اهداف تشکیل شورای ملی سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با بیان اینکه طبق سرشماری سال 85 و 90 هرم سنی کشور از جوان به سمت پیری در حال تغییر است افزود: در این دو معیار سنجش هرم سنی بین 14 تا 34 بیشترین تعداد جمعیتی را به خود اختصاص داده که در سال‌های آتی این افراد به سن سالمندی می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بالای 60 سال استان 164 هزار نفر در سال 90 بوده اضافه کرد: بیشترین تعداد سالمندان در بین زنان و جامعه روستایی بوده است.

سماوات تصریح کرد: طبق سرشماری سال 85 رتبه سالمندی استان در کشور رتبه هشتم است که 15.8 درصد جمعیت سالمندی استان از حمایت‌های مالی برخوردار هستند.

وی بیان داشت: بیش از 9 درصد جمعیت سالمندی استان از محل درآمدهای ملکی و سرمایه‌گذاری شخصی و 21 درصد از محل درآمدهای دولتی معیشت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با بیان اینکه 39 درصد سالمندان استان از کمک فرزندان خود برخوردار هستند ابراز داشت: در استان بیش از 9 درصد سالمندان زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 4 هزار و 48 نفر از سالمندان در سطح استان از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند اذعان داشت: تعداد 2 هزار و 379 نفر از سالمندان زیر پوشش بهزیستی استان خانم و 2 هزار و 220 نفر دیگر آقا هستند.

سماوات در ادامه به دو مرکز نگهداری سالمندان زیر پوشش بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: مرکز نگهداری سالمندان یاس سفید با ظرفیت 80 نفر و یک مرکز در ملایر با ظرفیت 140 نفر به سالمندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک واحد مرکز نگهداری از سالمندان در هفته بهزیستی در ثامن ملایر با ظرفیت پذیرش 50 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه دو گروه ویزیت در منزل برای سالمندان در همدان و ملایر فعال هستند گفت: در 72 روستای استان برای  17 هزار و 20 نفر طرح توانمندی را در راستای حمایت بیشتر از سالمندان اجرا می‌کنیم. 

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول