اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تاکید کرد

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها با بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در امر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با سازمان بهزیستی همکاری کنند.

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها با بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از مسئولان بهزیستی استان قم با ایشان اظهار کرد: آنچه از روایات اسلامی بر می‌آید این است که هر چه یک وظیفه و کار دشوارتر و سنگین‌تر باشد اجر و ثواب بیشتری هم برای آن در نظر گرفته می‌شود و کار سازمان بهزیستی از این دست امور است.

وی افزود: کمک به دیگران از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است و پرسنل سازمان بهزیستی با همت گماردن به رفع مشکلات دیگران در این جایگاه قرار دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره و ابراز کرد: ایشان می‌فرمایند «اگر کسی وارد جامعه بشود و به گره‌گشایی در امور جامعه نداشته باشد در زمره مسلمانان محسوب نمی‌شود.»

وی ادامه داد: این حدیث بیان‌گر این حقیقت است که سازمان بهزیستی و ادارات کل آن در استان‌ها دعوت حضرت محمد(ص) را لبیک گفته‌اند و با گره‌گشایی از کار مسلمانان اجر و ثوابی عظیم می‌برند.

حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور گفت: این معضلات پیش از انقلاب هم در ایران وجود داشتند اما دشمنان پس از انقلاب سعی کردند با روش‌های گوناگون آنها را شدت بخشند.

امام جمعه قم عنوان داشت: تلاش‌های دشمنان اسلام و ایران امروز بیشتر، وسیع‌تر و ویران‌کننده‌تر شده و آنها با استفاده از ابزارهای روز سعی در تخریب بیشتر فرهنگی، معنوی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان دارند.

وی با تاکید بر افزایش حجم فعالیت‌های پیشگیرانه در مقابله با هجمه‌های دشمنان گفت: هر چقدر آنها در حملات خود دقت و فعالیت بیشتری داشته باشند ما نیز باید به تناسب مقابله بیشتری داشته باشیم.

حسینی‌بوشهری با اشاره به تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب در مورد شبیخون فرهنگی دشمنان بیان داشت: پیش‌بینی‌های ایشان امروز بیش از هر زمان دیگری محقق شده و می‌بینیم که دشمنان در حوزه‌های مختلفی همچون اقتصاد و سیاست و امور اجتماعی هم وارد شده‌اند هرچند پایه‌های محکم انقلاب و نهضت اسلامی مانع از پیروزی‌ آنها شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: گزارشاتی که سازمان بهزیستی و اداره کل قم اعلام می‌کنند همان طور که در برخی موارد هشدارهایی را به ما می‌دهد موجب خوشحالی مردم نیز می‌شود زیرا توفیق فراوانی در کاهش آسیب‌های موجود و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی و ادارات تابعه آن نمی‌توانند به تنهایی از پس حل همه مشکلات برآیند اظهار کرد: فقر و ناهنجاری‌های فرهنگی در بروز آسیب‌های اجتماعی موثر هستند و اداره همه این امور در اختیار سازمان بهزیستی قرار ندارد؛ امروز در امر ازدواج شاهد هستیم چشم و هم‌چشمی‌ها و مسائل بیهوده موجب افزایش طلاق می‌شوند که این امر جای بررسی‌های فراوان توسط همه نهادهای مربوطه را دارد.

حسینی‌بوشهری مشکل قاچاق مواد مخدر به داخل ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز قاچاقچیان بین‌المللی به دریا روی آورده‌اند تا بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند و مهم اینکه مناطق مذهبی را در تیررس خود قرار داده‌اند.

امام جمعه قم در ادامه به ضرورت همکاری میان حوزه‌های علمیه و بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آنها اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته دیدارهایی میان مسئولان این دو مرکز صورت گرفته و قرار بر اجرای تفاهم‌نامه‌هایی هم شده است اما هنوز این امر به طور کامل محقق نشده و حوزه علمیه این آمادگی را دارد که همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی بیان داشت: فروپاشی خانواده‌ها موجب بحران‌های عمیق اجتماعی و عاطفی در کودکان می‌شود و همه دلسوزان انقلاب از این وضعیت ناراحت خواهند شد بنابراین می‌توان از ظرفیت موجود در میان حوزه‌ها و مبلغان دینی برای همکاری بیشتر با سازمان بهزیستی بهره برد تا علاوه بر اینکه روحانیون با انواع مختلف آسیب‌ها آشنا می‌شوند بتوانند راهکارهای خود را نیز ارائه دهند.

انتهای پیام/78004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول