اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم:

300 هزار نفر در قم زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 300 هزار نفر از مردم قم زیر پوشش خدمات مختلف سازمان بهزیستی قرار دارند.

300 هزار نفر در قم زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی مظفری پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی خدمات گوناگونی را به طیف‌ها و اقشار مختلف مردم ارائه می‌کند اظهار کرد: کسانی از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند که برخی از آنها حتی توسط خانواده‌هایشان هم طرد شده‌اند.

وی افزود: برخی دیگر از مددجویان هم به دلیل شرایطی که دارند اگر در گوشه و کنار خیابان باشند مردم از آنها دوری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 500 نفر در قم به عنوان خادمان مردم در حوزه‌های مختلف بهزیستی فعالیت می‌کنند گفت: یک پنجم این افراد دولتی و سایرین هم جزو مراکز خصوصی هستند.

وی از زیر پوشش بودن 300 هزار نفر در استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: 60 هزار نفر از آنها در حوزه‌های مختلف توان‌بخشی، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌های اجتماعی و سالمندان به طور مستقیم زیر نظر سازمان هستند و سایر آنها را آحاد مختلف مردم تشکیل می‌دهند که با هدف پیشگیری از بروز مشکلات زیر پوشش خدمات قرار گرفته‌اند.

حاجی مظفری ادامه داد: 3 هزار و 500 نفر از سالمندان قمی نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند اما آنچه برای بهزیستی اهمیت بیشتری دارد آسیب‌های اجتماعی است که جزو تهدیدات عمده محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند از طریق آسیب‌های اجتماعی تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی عملی سازند گفت: آنها در تلاش هستند زمینه آسیب‌های اجتماعی را گسترش دهند.

وی معلولیت را از دیگر زمینه‌های ارائه خدمات سازمان بهزیستی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون نتایج مطلوبی در این زمینه کسب شده است؛ در سال 90 و 91 تمام نوزادان به دنیا آمده در قم زیر پوشش آزمایش شنوایی‌سنجی قرار گرفته‌اند تا از بروز معلولیت در آینده جلوگیری شود؛ طی این آزمایش‌ها 145 نفر دارای آسیب شناخته شده و زیر پوشش طرح‌های درمانی قرار گرفتند.

حاجی مظفری از انجام 100 هزار آزمایش بینایی طی مدت یاد شده خبر داد و گفت: 900 نفر دارای مشکل بینایی در میان نوزادان شناسایی شدند و زیر پوشش درمان‌های مختلف قرار گرفتند و بدین وسیله توانستیم از بروز معلولیت‌های مربوط به بینایی در آینده جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون شش مرکز مشاوره ژنتیک در استان قم فعال شده‌اند و تا سال آینده چند مرکز دیگر هم افزوده خواهند شد و هدف از این اقدام‌ها که با ارائه یارانه هم صورت می‌گیرد بومی‌سازی و گسترش فرهنگ این نوع مشاوره است؛ سال گذشته 4 هزار و 988 نفر از مشاوره ژنتیک در قم استفاده کرده‌اند که این امر از بروز بیماری‌های مادرزادی جلوگیری می‌کند.

وی اعتیاد را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی دانست که مادر بسیاری از مشکلات دیگر است و گفت: اعتیاد معضلات اقتصادی را هم برای کشور به دنبال دارد و جزو سرمایه‌گذاری‌های دشمن برای ضربه به نظام اسلامی محسوب می‌شود.

حاجی‌مظفری با بیان اینکه امروز مواد مخدر صنعتی ویران کننده‌ای ساخته می‌شوند عنوان داشت: سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از شیوع اعتیاد اقدامات فراوانی انجام می‌دهند؛ اداره کل بهزیستی استان قم در سال گذشته 83 هزار نفر را زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار داده است و پایگاه‌های خدمات اجتماعی را به همین منظور در مناطق محروم راه‌اندازی کرده است هرچند این پایگاه‌ها مهارت‌های خانوادگی و زندگی را هم آموزش ‌می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که می‌تواند از اعتیاد منشأ بگیرد معضل طلاق است؛ سه تیم تخصصی برای طلاق توافقی در دادگستری استان قم مستقر و سال گذشته از میان زوج‌های معرفی شده 32 درصد از طلاق منصرف شده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از معتادان پرخطر در سال گذشته زیر پوشش خدمات ویژه قرار گرفته‌اند.

حاجی‌مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری بهزیستی و مرکز خدمات حوزه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در مجموعه حوزه‌های علمیه افراد متخصص، توانمند و متعهد فراوان هستند و می‌توان از این ظرفیت برای ارائه خدمات و مشاوره‌های بهتر و بیشتر استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: می‌توان تفاهم‌نامه‌هایی برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، آموزش مسائل خانواده، تحکیم بنیان خانواده و فرزند پروری و در مجموع آموزش‌های لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را میان بهزیستی و حوزه‌‌های علمیه در قم و سراسر کشور به امضا رساند و تشکل‌هایی به همین منظور راه‌اندازی کرد تا مردم از این پس روحانیون و مبلغان را به عنوان مربیان دینی در امور مختلف خانواده ببینند زیرا دیگر نمی‌توان منتظر نظریات غربی نشست و باید به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

انتهای پیام/78004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول