اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

بهزیستی از رویکرد خدماتی صرف به سمت خدمات تخصصی حرکت می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: رویکرد سازمان بهزیستی حرکت از ارائه خدمات صرفاً حمایتی به سمت خدمات تخصصی است که امیدواریم در این زمینه توفیقات خوبی به دست آید.

بهزیستی از رویکرد خدماتی صرف به سمت خدمات تخصصی حرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در آستانه هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی متنوع کردن خدمات با رویکردهای جدید است که خدمات صرفاً حمایتی به تخصصی تبدیل شده و در کنار آن سعی می‌شود حمایت‌ها به سمت توانمند‌سازی مددجویان و معلولان پیش برود.

وی عنوان کرد: البته این توانمند‌سازی صرف مسائل اقتصادی نیست بلکه توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و معنوی نیز مدنظر می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل رویکرد دیگر سازمان بهزیستی را حرکت از سازمان مداخله‌گر به سمت سازمان پیشگیر‌محور اعلام کرد و افزود: در کنار آن ما سعی داریم سازمان پاسخگو را به مجموعه پرسشگر تغییر جهت دهیم تا این سازمان که جزو اولین نهادهای انقلابی به شمار می‌رود که به همت شهید فیاض‌بخش متولد شده است به سرمنزل مقصود برسد.

احمدیان ادامه داد: بهزیستی سازمان تخصصی و حرفه‌ای در ارائه خدمات اجتماعی برای نیازمندان و معلولان است که در سه محور پیشگیری،‌ توانبخشی و اجتماعی و جلب مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: ما در یک چشم‌انداز 20 ساله و برنامه میان مدت و کوتاه مدت که بر اساس راهبرد سازمان تدوین شده است سعی داریم به هدف‌گذاری‌های اصلی نزدیک شویم که اغلب برنامه‌ها در پنج رویکرد تعریف شده مدنظر و مورد توجه است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ابراز داشت:‌ یکی از رویکردهای جدید سازمان جلب مشارکت‌های مردمی و حرکت از نگاه ارائه مشاوره‌های خاص به سمت مشاوره‌های علمی و تخصصی است تا همگان بتوانند از خدمات و برنامه‌های این سازمان بهره بگیرند.

احمدیان به خدمات عمومی بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: این خدمات شامل عموم مردم است که در کنار آن طیف‌های مختلف می‌توانند از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در این زمینه برای جامعه هدف بهزیستی و همچنین در معرض آسیب و آسیب‌دیدگان خدمات تخصصی از سوی بهزیستی ارائه می‌شود که امیدواریم ماحصل آن پیشگیری و رفع آسیب‌های مختلف باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل شعار «پیشگیری آسان‌تر از درمان» را یادآور شد و گفت: ما از همه خانواده‌ها انتظار داریم بحث پیشگیری از نابینایی، ناشنوایی، ناهنجاری‌های ژنتیکی و معضلات رفتاری و همچنین روانی را مدنظر قرار دهند.

احمدیان ادامه داد: خدمات آموزشی ما بیشتر بر محور مهارت‌آموزی آحاد مردم و آگاه‌سازی آنها در زمینه‌های مختلف است که به یقین این حرکت‌ می‌تواند معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

تغییر شماره تلفن 148 به 1480 به عنوان مشاوره تلفنی همگانی

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش از این خط 148 به عنوان مشاوره تلفنی در اختیار هموطنان بود که با اصلاح شماره توسط مخابرات این شماره تلفن سه رقمی به چهار رقمی 1480 ارتقا یافته به‌طوری که هموطنانمان از اقصی نقاط استان اردبیل می‌توانند با این شماره تماس گرفته و مشاوره بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خط مشاوره اعتیاد را 09627 و مشاوره ژنتیکی و آسیب‌های اجتماعی را 123 اعلام کرد و افزود: ما به جامعه هدف خود اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان در حوزه‌های مختلف خدمات مشاوره‌ای و آگاه‌سازی ارائه می‌کنیم.

احمدیان از تشکیل 25 گروه همیار در استان با عضویت 175 نفر خبر داد و یادآور شد: در این گروه‌ها که اغلب با محور زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت‌های اشتغال شکل گرفته زمینه اشتغال مناسب فراهم شده است.

حضور سیل‌آسای خبرنگارانی که بخش عمده‌ای نظاره‌گر بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مطبوعاتی رکورد حضور خبرنگاران استان اردبیل که اغلب به عنوان خبرنگار‌نما تلقی می‌شوند با بیش از 50 نفر در یک سالن 45 متر‌ی مصاحبه مطبوعاتی شکسته شد.

حضور این جمعیت خبرنگاران که 70 درصد آنها نیز خانم بودند نه تنها تعجب روابط عمومی بهزیستی را برانگیخته بود بلکه در طول جلسه آنقدر صندلی به محل سالن حمل شد که بسیاری از خبرنگاران رسانه‌ها که قصد پوشش کامل این نشست مطبوعاتی را داشتند در فضای نامناسب و وضعیت ناجور اقدام به نوشتن اخبار کرده و پوشش این مصاحبه را انجام دادند.

این در حالی است که تعداد زیادی از خبرنگاران فقط نظاره‌گر این نشست بودند و حتی یک ثانیه نیز دست به قلم نبرده و اقدامی برای پوشش این مصاحبه مطبوعاتی نکردند به‌طوری که از یک رسانه بیش از چند نفر حاضر شده بودند که به نظر می‌رسد همچنان این ضعف که ناشی از ساماندهی نشدن خبرنگاران است می‌تواند زنگ خطری برای جامعه مطبوعاتی باشد.

نکته جالب توجه اینکه خروجی این حضور در نشریات محلی و مطبوعات استانی جز انتشار اخبار از طریق خبرگزاری‌ها نیست.

انتهای پیام/62001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول