اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اعلام کرد

وجود 274 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: بیش از 274 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود 274 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف فراهم کردن امکانات مختلف برای رشد فکری و ذوقی کودک و نوجوان تاسیس شده است که سهم قابل توجهی نیز در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان دارد که در این میان کتاب به عنوان بهترین دوست جایگاه ارزشمندی در ساماندهی این اوقات کودکان و نوجوانان داشته است.

وی اعلام کرد: کانون پرورش فکری با کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی ثابت، پستی و سیار شهری و روستایی خود، آماده ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان هفت تا 17 ساله است.

سیدمصطفوی با بیان اینکه خدمات و برنامه‌های کانون محدود به ایام تابستان نیست، تصریح کرد: کانون پرورش فکری با برنامه‌های متعدد و متنوع خود در طول سال آماده ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان علاقمند است که نقطه اوج این برنامه‌ها در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

وی از عضویت بیش از 40 هزار و 347 نفر در کتابخانه‌های ثابت، پستی و سیار کانون در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از این میان 20 هزار و 742 نفر دختر و 19 هزار و 605 نفر پسر هستند.

سیدمصطفوی با اشاره به تنوع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون در استان، اعلام کرد: 274 هزار و 58 کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ثبت شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تعداد کتابخانه‌های کانون در استان را 34 واحد عنوان کرد و افزود: مراکز کانون در قالب 24 کتابخانه ثابت، چهار کتابخانه پستی، یک کتابخانه سیار شهری در ارومیه و پنج کتابخانه سیار روستایی در سراسر استان فعال هستند.

سیدمصطفوی تصریح کرد: کتابخانه‌های پستی استان در شهرستان‌های پیرانشهر، مهاباد، ارومیه و بوکان دایر هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد هفت تا 17 ساله از روز ثبت‌نام خود در کانون، به مدت یک‌سال به عنوان عضو کانون شناخته می‌شود که به این ترتیب هر کودک و نوجوان با پرداخت یک‌بار هزینه عضویت در کانون، می‌تواند به مدت یک‌سال از 40 فعالیت مختلف کانون و فضا و امکانات آن بهره‌مند شود.

سیدمصطفوی حق عضویت فعلی در کانون را در شهرستان‌های مختلف استان متغیر دانست و گفت: این مبلغ به علت گستردگی استقبال کودکان و نوجوانان در برخی از شهرستان‌های استان از 15 هزار تومان تا 25 هزار تومان متغیر است که این مبلغ برای بهره‌مندی 365 روزه فرد از امکانات مختلف و فضای کانون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول