اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزیززاده‌گرجی در نشست با مربیان واحدهای سیار روستایی مازندران

ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در روستاها استفاده شود

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: ظرفیت‌های کانون در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی روستاها استفاده شود.

ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در روستاها استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس  از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، قاسم عزیززاده‌گرجی در نشست با مربیان واحدهای سیار روستایی مازندران اظهار داشت: از ظرفیت‌های کانون برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در روستاها استفاده شود.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان روستایی دارای ظرفیت‌های فکری و فرهنگی موثری هستند، بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در روستاها توسط مراکز سیار تاکید کرد.

وی بیان داشت: بهره‌گیری مربیان سیار از ظرفیت خانواده‌ها و معتمدان روستا می‌تواند در ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌ها موثر واقع شود همچنین همکاری با مدیران مدارس روستا و نیز دهیاری‌ها نیز در این خصوص ارزنده است.

گرجی با تاکید بر برخی از ویژگی‌های متمایز کننده فعالیت‌های کانون در شهر و روستا یادآور شد: فعالیت‌هایی همچون شناسایی بازی‌های محلی و انجام آن، شناخت قصه‌گویان قدیمی روستا و بازشناسی قصه‌های کهن بومی، شناسایی شهدا و چهره‌های فرهیخته روستا و معرفی آنان به اعضا و برپایی انجمن کتابخوانی روستایی از جمله فعالیت‌هایی است که مربیان می‌توانند از آنها بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: توجه و تعامل با مسئولین آموزش و پرورش بخش‌ها و دعوت از آنان در برنامه‌های روستا می‌تواند در ارائه برنامه‌های مفید، جلب اعتماد مسئولان و رشد و توسعه فعالیت‌های واحدهای سیار روستایی موثر واقع شود.

گرجی یادآور شد: نظارت بر واحد‌های سیار روستایی و رصد مستمر فعالیت‌های آنان از سوی واحد کارشناسی استان از جمله اقداماتی است که می‌تواند در جهت هدایت و راهنمایی هرچه بیشتر آنان و نیل به اهداف از پیش تعیین شده موثر واقع شود.

این مسئول فرهنگی استان با تاکید بر جذاب‌سازی فعالیت‌ها در روستاها خاطرنشان کرد: از همه توان و ظرفیت‌های موجود چه در کانون و چه در روستا استفاده شود تا فضای شور، نشاط و شکوفایی در روستاها ملموس‌تر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: کانون پرورش فکری مازندران در صورت همکاری مسئولین شهری و روستایی و ایجاد بسترهای لازم، آمادگی گسترش فعالیت‌های واحد سیار روستایی در روستاهای مازندران را دارد.

به گزارش فارس، این کانون با داشتن 24 مرکز فرهنگی، هنری و ادبی ثابت و سه مرکز سیار روستایی در سطح مازندران در جهت رشد و شکوفایی کودکان ونوجوانان تلاش می‌کند که تاکنون واحدهای سیار روستایی در شهرستان‌های نکا، بابل و فریدونکنار مشغول ارائه خدمات کانونی به کودکان و نوجوانان روستایی هستند.

انتهای پیام/ 2296/ک/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول