اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون پرورش فکری ماهنشان عنوان کرد

ختم قرآن کودکان و نوجوانان عضو کانون ماهنشان در ماه مبارک رمضان

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهنشان گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه ختم قرآن برای کودکان و نوجوانان عضو کانون در نظر گرفته شده است.

ختم قرآن کودکان و نوجوانان عضو کانون ماهنشان در ماه مبارک رمضان

فریده بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به استقبال کودکان و نوجوانان به برنامه‌های تابستان کانون اشاره کرد و اظهار داشت: استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون نسبت به تابستان سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی کانون شامل قصه‌گویی، معرفی کتاب و سرزمین و شخصیت، بازی‌های گروهی، بحث و فعالیت‌های علمی، تحقیق و سرگرمی، بحث آزاد، روخوانی کتاب، شعر‌خوانی و فعالیت‌هایی در راستای توسعه کتابخوانی است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهنشان با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های کانون کتاب است، گفت: بیشتر فعالیت‌های کانون برای ایجاد علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان در زمینه کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه به جز برنامه‌های هنری فعالیت‌های کانون به 32 برنامه مختلف تقسیم می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های اسلامی مانند آشنایی با قرآن است.

بابایی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف فضاسازی مناسب در کانون انجام می‌شود، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برنامه ختم قرآن برای کودکان و نوجوانان عضو کانون در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مسابقات رضوی با جدیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهنشان در حال اجراست، تصریح کرد: مسابقات رضوی شامل نشریه‌سازی، قصه‌گویی، کتاب‌سازی رضوی، نمادها و نشانه‌ها، تصویرسازی از احادیث رضوی، سرود، خاطرات زیارت و ... است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهنشان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و فراخوانی برای ثبت‌نام مسابقات رضوی در بخش‌های مختلف براساس علاقه‌مندی دانش‌آموزان انجام می‌شود، ادامه داد: آثار کودکان و نوجوانان به کانون پرورش فکری کشور ارسال و در صورت برگزیده شدن لوح و جوایزی اهدا می‌شود.

بابایی به علاقه‌مندی بعضی از کودکان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی مناسب از بازی‌های محلی و دسته جمعی علاقه‌مندی دانش‌آموزان به بازی‌های رایانه‌ای کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در زنگ‌های بازی کانون پرورش فکری ماهنشان بازی‌های فکری و گروهی برای اعضای کانون آموزش داده می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان با انجام بازی‌های دسته جمعی به جذابیت این بازی‌ها پی‌ می‌برند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهنشان با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال در برنامه‌های کانون ثبت‌نام می‌کنند، تصریح کرد: استقبال دختران مقطع ابتدایی از پسران بیشتر است.

وی ادامه داد: علاقه بیشتر پسران به بازی‌ها و فعالیت‌های فیزیکی است، به همین دلیل علاقه کمتری به برنامه‌های کانون نشان می‌دهند.

انتهای پیام/73008/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول