اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

انس با قرآن موجب نجات و تعالی انسان می‌شود

امام جمعه موقت قزوین گفت: انس و توجه عملی به قرآن کریم موجب نجات و تعالی انسان می‌شود.

انس با قرآن موجب نجات و تعالی انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی توجه به قرآن کریم را موجب تعالی انسان دانست و اظهار داشت: قرائت و تفسیر قرآن کریم خوب و مهم است اما مانوس بودن و توجه عملی به قرآن کریم موجب نجات و تعالی انسان می‌شود، پس باید توجه به قرآن را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی به آیات خداوند در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در ماه رمضان به دستور خداوند تبارک و تعالی درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز و شیطان در زنجیر است. پس باید از این فرصت، بهترین استفاده را برای نزدیکی به خداوند برد.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: اگر تقوای الهی را پیشه کنیم همانند امام خمینی (ره) دل‌ها را به دست آورده و در جامعه و جهان اثرگذار می‌شویم.

عابدینی اضافه کرد: اگر با قرآن مانوس باشیم یأس، ناامیدی و استرس از زندگی‌های ما رخت می‌بندد.

مرتضی موسی‌خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سخنانی خدمت کردن به مردم را بهترین بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: کار کردن با نیت خالص، دوری از کم‌کاری و کم‌توجهی، دوری‌کردن از گناهان و ناپاکی‌ها و عمل به دستورات الهی به خصوص برطرف کردن احتیاجات مردم در ماه مبارک رمضان عبادت است.

وی علم را موجب سعادت و خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: بنا به سفارش اولیای الهی، بهترین اعمال در شب‌های قدر، مباحثه علمی است چراکه علم موجب سعادت و خدمت به مردم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تأکید بر اینکه توفیق الهی فعالیت در محیط‌های علمی است، بیان کرد: خدمت کردن به دانشجویان و فعالیت در محیط‌های آموزشی، علمی و فرهنگی که مکان‌های انسان‌ساز است؛ توفیق الهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77002/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول