اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اساتید برجسته خوشنویسی خراسان‌جنوبی صورت می‌گیرد

کتابت 5 جزء از قرآن کریم در نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ ارشاد خراسان‌جنوبی از کتابت پنج جزء از قرآن مجید در نهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اساتید برجسته خوشنویس استان با همکاری یکدیگر این پنج جزء از قرآن را کتابت می‌کنند.

کتابت 5 جزء از قرآن کریم در نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم، اظهار کرد: بخش‌های هنری و مؤسسات قرآنی در سالن شماره B نمایشگاه قرآن دایر خواهد بود. همچنین محصولات هنری در قالب 40 غرفه هستند.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در 20 غرفه نشر دیجیتال و 34 غرفه نشر مکتوب در نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان جدیدترین محصولات هنری به مردم ارائه می‌شود.

زمزم از برپایی نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم خبر داد و افزود: این نمایشگاه شامل 90 تابلوی رنگ روغن با موضوع "امثال قرآن" است که از سوی مرکز تحقیقات رایانه‌های حوزه علمیه اصفهان اداره می‌شود.

وی ادامه داد: بخش تذهیب،نقاشی‌خط و راه‌اندازی کارگاه تولید اثر در محل نمایشگاه از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن است.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: قرآن‌های خطی علیرضا بهدانی هنرمند برجسته کشور در نمایشگاه قرآن امسال برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اجرای قطعات کوتاه نمایشی با موضوع «قصه‌های قرآنی» در هر شب با سه اجرا از دیگر بخش‌های جنبی نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

زمزم از نمایش فیلم‌ها و انیمیشن‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن خبر داد و عنوان کرد: اجرای موزیک آرت با هدف ساخت یک تابلوی سه در یک آیات یا طراحی‌های قرآنی، کارگاه معرق قرآنی، کتیبه‌های سفالی قرآنی، فروش آثار هنری و تابلوهای قرآنی در محل نمایشگاه از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در فضایی به مساحت یک‌هزار و 350 متر مربع دائر می‌شود، اذعان داشت: در مجموع 96 غرفه در نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان برپا می‌شود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از توزیع 25 هزار قطعه بن در قالب 10 میلیون تومان یارانه در این نمایشگاه خبر داد و متذکر شد: آثار ارائه شده در نمایشگاه از تخفیف 40 درصدی برخوردار هستند.

این مسئول از کتابت پنج جزء از کلام الله مجید در نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: اساتید برجسته خوشنویس استان با همکاری یکدیگر این پنج جزء از قرآن را کتابت خواهند کرد.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول