اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیمای مرکز اردبیل خبر داد

پخش ترتیل‌خوانی یک جزء قرآن از سیمای سبلان

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: روزانه در سه نوبت شاهد پخش ترتیل یک جزء‌ قرآن از شبکه سبلان هستیم که همشهریان به ویژه مومنان روزه‌دار می‌توانند از این برنامه معنوی استفاده کنند.

پخش ترتیل‌خوانی یک جزء قرآن از سیمای سبلان

محمد حسن پستی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سه بخش ترتیل یک جزء ‌قرآن هر روز بعد از اذان صبح، قبل از اذان ظهر و بعد از ظهر از شبکه سبلان پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه به صورت مستقیم آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم از مصلای امام خمینی اردبیل پخش می‌شود، عنوان کرد: این برنامه هر روز از ساعت 18 تا 19 از سیمای سبلان پخش می‌شود تا هموطنانی که توفیق حضور در این محافل و مجالس را پیدا نمی‌کنند از این برنامه معنوی استفاده کنند.

پستی به بخش‌های متنوع برنامه‌های سیمای سبلان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه سحری شبکه سبلان به صورت ضبطی و به مدت 45 دقیقه پخش می‌شود.

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: این برنامه بر خلاف سال‌های گذشته حال و هوای زنده ندارد و سعی کردیم آیتم‌های مختلف در این برنامه مدنظر قرار گیرد.

این مسئول به بخش‌های متنوع این برنامه اعم از حضور کارشناسان، مداحان، قرائت وصیت‌نامه شهدا و پخش ادعیه از شبکه سبلان اشاره کرد.

پستی تاکید کرد: در بخش سخنرانی نیز در طول روز در سه بخش سخنرانی علما و روحانیون ارزشمند استان از شبکه سبلان پخش می‌شود که محوریت آن نیز فضیلت ماه مبارک رمضان و اهمیت روزه‌داری است.

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل به استقبال خوب هموطنان و هم استانی‌ها از برنامه‌های متنوع سیما به ویژه سریال‌های شبانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابراز داشت: امسال سریال «راستش را بگو» از ساعت 21 و 40 دقیقه با موضوع خانوادگی پخش می‌شود تا روزه‌داران بعد از ساعت‌ها روزه‌داری و راز و نیاز و عبادت بتوانند در محفل خانوادگی خود از این سریال استفاده کنند.

وی همچنین پخش برنامه افطاری را از شبکه سبلان یادآور شد و گفت: این برنامه بر خلاف برنامه سحری زنده و مستقیم پخش می‌شود که از ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 45 دقیقه در حال پخش است.

استقبال از برنامه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

معاون صدای مرکز اردبیل نیز در تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان به خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: در این ایام برنامه سحری از ساعت 3 صبح از رادیو اردبیل پخش می‌شود که این برنامه تا اذان صبح ادامه پیدا می‌کند.

محسن نریمانی گفت: ‌برنامه قرائت قرآن و ترتیل‌خوانی نیز در صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود.

وی از پخش برنامه افطاری با عنوان «آیلار سلطانی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ساعت 19 و 50 دقیقه این برنامه از رادیو اردبیل آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه پیدا می‌کند.

معاون صدای مرکز اردبیل از پخش سخنرانی‌های روحانیون و مبلغان استانی خبر داد و یادآور شد: سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هر روز از صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود.

نریمانی ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌های تولیدی، برنامه‌های متنوع تامینی نیز متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است که هر روز از صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در کنار واحد صدا و سیمای مرکز اردبیل، واحد پخش اخبار و اطلاعات نیز با تهیه گزارش‌های متنوع در قالب 30 سوژه متفاوت اقدام به تهیه و پخش گزارش‌ها، اخبار و رویداد‌هایی می‌کند که علاوه بر پخش از شبکه‌های استانی و ملی از شبکه‌های برون مرزی نیز پخش می‌‌شود.

انتهای پیام/62007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول