اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر اول مسابقات بین‌المللی مسابقات قرائت قرآن لبنان:

پناه‌آوردن به قرآن از بزهکاری در جامعه می‌کاهد

نفر اول مسابقات قرآنی که به طور اتفاقی متوجه استعداد قرآنی خویش شد، گفت: حضور نوجوانان و جوانان در محافل قرآنی باعث جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آینده می‌شود.

پناه‌آوردن به قرآن از بزهکاری در جامعه می‌کاهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بهار معنویت در اوج گرمای تابستان در جهان اسلام شکل گرفت و شاهد رونق برگزاری محافل قرآنی در اقصی نقاط کشور هستیم.

در مرکز استان مازندران چند سالی است که محفل قرآنی بزرگی در سطح مصلی بزرگ شهر ساری برگزار می‌شود که برگزاری این محفل قرآنی مورد استقبال عامه مردم مرکز استان مازندران نیز قرار گرفت.

محفل قرآنی مرکز استان مازندران از ساعت شش عصر هر روز به مدت یک ساعت برگزار می‌شود و این محفل قرآنی نیز همزمان از شبکه سیمای مازندران نیز پخش می‌شود.

16 قاری برجسته مازندرانی در این محفل قرآنی هنرنمایی می‌کنند و این محفل قرآنی قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان در مصلی مرکز مازندارن پیگیری شود.

سیداحمد میریان یکی از قاریان برجسته مازندرانی در حاشیه برگزاری این محفل قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه فعالیت قرآنی‌ام را از 9 سالگی آغاز کردم، اظهار داشت: 30 سال است که فعالیت مداوم قرآنی انجام می‌دهم.

وی به برگزاری محافل قرآنی در مصلای ساری اشاره کرد و گفت: حضور نوجوانان و جوانان در محافل قرآنی باعث جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آینده می‌شود.

قاری برجسته مازندرانی در ادامه یادآور شد: خانواده‌ها باید تلاش کنند که از فرصت ایجاد شده استفاده کنند و با فرزندانشان در این محافل شرکت کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در حال حاضر در عرصه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند از کودکی در محافل قرآنی حضور مستمر در محافل قرآنی حضور داشتند.

این فعال قرآنی در پاسخ به این سئوال فارس بهترین سن برای شروع فعالیت‌های قرآنی از چه موقع است، بیان داشت: برای شروع فعالیت‌های قرآنی سن خاصی تعیین نشده است، علم ثابت کرد که آموزش قرآن اگر در زمانی که فرزند در شکم مادر قرار دارد می‌تواند شروع شود.

میریان در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که از چه زمانی حس کردید که می‌توانید به عنوان قاری قرآن فعالیت کنید، بیان داشت: در زمان امتحان نهایی کلاس پنجم ابتدایی به طور اتفاقی به خاطر نداشتن قاری قرآن از من درخواست شد که به قرائت قرآن بپردازم و از همان موقع به استعداد نهفته خودم در زمینه قرآن پی‌بردم.

وی که نفر اول بین‌المللی مسابقات قرائت قرآن در لبنان را در کارنامه خود دارد درباره اصرار برخی خانواده‌ها برای گماشتن فرزندانشان در کلاس‌های حفظ قرآن گفت: خانواده‌ها باید شرایط سن و سال فرزندشان را نیز در نظر بگیرند و خانواده‌ها نباید به اجبار فرزندانشان را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند.

انتهای پیام/86004/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول