اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج مفاهیم قرآنی است

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: رمضان بهترین ماه برای بندگان و فرصت مغتنمی برای ترویج مفاهیم قرآنی است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج مفاهیم قرآنی است

ماموستا معروف خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی بر تمامی مومنان و مسلمانان جهان خصوصاً مردم شریف و دیندار استان کردستان بر ترویج فرهنگ قرآنی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای هم‌افزایی برنامه‌های قرآنی است.

وی گفت: خداوند متعال در این ماه بندگان خود را از آلودگی‌ها، آسیب‌ها و عواقب سخت کارهایشان نجات می‌دهد که یک عنایت و  لطف ویژه است و بر همگان واجب است این فرصت را غنیمت شمرده و اعمال آنها به گونه‌ای باشد که مورد رحمت و عنایت خداوند متعال قرار گیرند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه رمضان ماه آمرزش گناهان است، تصریح کرد: خداوند در این ماه به هر بهانه‌ای درصدد بخشش گناهان گذشته بندگان خود است و به همین دلیل طبق این روایت پیامبر فرمودند کسی که در این ماه آمرزیده نشود بدبخت خواهد بود از این رو که شرایط برای آمرزش در ماه رمضان فراهم است.

خالدی با اشاره به اینکه ماه رمضان بسیار شریف و سرشار از برکات از جانب باری تعالی است، خاطرنشان کرد: ماه ضیافت الهی بهترین فرصت برای غلبه بر هواهای نفسانی و خالص کردن وجود خویش برای عرض بندگی و ارادت در پیشگاه خداوند است.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به فرصت ارزنده‌ این ماه برای مسلمانان تصریح کرد: با توجه به موقعیت بی‌نظیر و عرفانی این ماه نورانی و بهره‌گیری از تمام لحظات آن برای عفو گناهان لازم است مؤمنین ضمن حفظ حرمت این ماه خود را برای استفاده از مواهب معنوی آن آماده کنند.

وی بر آمادگی مساجد در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: رمضان بهترین ماه برای بندگان است و مساجد بهترین مکان برای تمرین بندگی و دلدادگی به معبود است.

خالدی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مطالعه و دین‌شناسی بوده و همین امر بزرگ‌ترین عبادت برای بندگان محسوب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان خاطرنشان کرد: در این ماه پر از خیر و برکت مؤمنان ضمن استفاده از مواهب ماه رمضان حرمت این ماه عظیم را نیز حفظ می‌کنند و بهره‌گیری از فواید معنوی ماه مهمانی خداوند را در اولویت تمامی امور خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/79015/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول