اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان سمنان

فعالیت مهدکودک تخصصی قرآنی در دامغان آغاز شد

مهدکودک تخصصی «راهیان بهشت» برای نخستین بار در استان سمنان با رویکرد قرآنی در شهرستان دامغان فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت مهدکودک تخصصی قرآنی در دامغان آغاز شد

مدیر مهدکودک تخصصی قرآنی راهیان بهشت شهرستان دامغان در گفت‏ وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: این مهدکودک با پذیرش 70 نفر از نونهالان فعالیت خود را رسماً در شهرستان دامغان با مجوز سازمان بهزیستی کشور آغاز کرد.

زهرا امینیان تصریح کرد: در این مرکز تخصصی، کودکان سه تا شش سال نگهداری و به آنان آموزش‏های قرآنی ارائه می‏شود.

وی با بیان این‏‏که 12 مربی کار آموزش قرآنی را به کودکان نونهال دامغانی بر عهده دارند، افزود: در این مرکز تخصصی قرآنی، به کودکان نونهال روخوانی و حفظ قرآن کریم آموزش داده می‏شود.

امینیان یادآور شد: تمامی مربیان این مرکز تخصصی قرآنی دوره‏ های مربی‏گری را سپری کرده‏اند.

مدیر مهدکودک تخصصی قرآنی راهیان بهشت شهرستان دامغان اضافه کرد: در حال حاضر، 150 نونهال سه تا شش سال در این مرکز نگهداری می‏شوند که از این تعداد، 90 نفر را پسران و 60 نفر دیگر را دختران تشکیل می‏دهند.

وی خاطرنشان ساخت: در شهرستان دامغان مهدکودک تخصصی قرآنی راهیان بهشت تنها مهدکودکی بوده که به کودکان نونهال آموزش‏ های قرآنی را ارائه می‏دهد و در استان سمنان نیز تنها مهدکودکی است که در این زمینه فعالیت دارد.

وی افزود: با راه‏ اندازی مهدکودک تخصصی قرآنی راهیان بهشت شهرستان دامغان موفق شدیم که به کودکان نونهال آموزش‏ های قرآنی را ارائه دهیم و حفظ 27 سوره قرآن از سوی یک نونهال که هم‏اکنون در مقطع ابتدایی و در پایه دوم دبستان مشغول به تحصیل است، از افتخارات این مهدکودک محسوب می‏شود.

امینیان یادآور شد: ایجاد این مهدکودک و تربیت کودکان نونهال و سوق‏دادن آنان با مفاهیم قرآنی موجب شد که مدارس ابتدایی این شهرستان از این حرکت فرهنگی استقبال کنند.

وی اضافه کرد: قرآن کریم آن‏قدر شیرین است که برای همه داروی درمان و شفابخش است و افتخار می‏کنیم که در تربیت کودکان نونهال و انس‏دادن آنان با مفاهیم قرآنی گام بر می‏داریم.

وی از نداشتن مکان خاص برای مهدکودک به عنوان تنها مشکل در اجرای فعالیت‏های خود یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه مکان فعلی مهد کودک تخصصی قرآنی راهیان بهشت شهرستان دامغان اجاره‏ ای است و در پایان هر قرارداد باید برای تهیه مکان جدید نقل مکان داشته باشیم، تنها مشکل ما مکان است که بیشترین دغدغه فکری ما را تشکیل می‏دهد.

این مسئول گفت: از این جهت، با توجه به کمبود فضا از پذیرش کودکان نونهال معذوریم و از مراجعه‏ کنندگان که تمایل به سپردن فرزندان خود به این مرکز را دارند عذرخواهی می‏کنیم.

به گزارش فارس، شهرستان دامغان دارای 10 مهدکودک است که 600 کودک در این تعداد از مهدکودک نگهداری می‏شوند و مهدکودک تخصصی قرآنی راهیان بهشت در شهرستان دامغان تنها مهدکودکی است که در این زمینه‏ های قرآنی به کودکان نونهال دامغانی سه تا شش سال فعالیت دارد.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول