اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی قزوین:

تعداد کودکان خیابانی در قزوین به 17 تن رسید

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته تعداد کودکان خیابانی در این استان به 17 مورد رسید که این آمار بیانگر کاهش چشم‌گیر کودکان خیابانی در مراکز بهزیستی است.

تعداد کودکان خیابانی در قزوین به 17 تن رسید

بهاره رحمانی به مناسبت هفته بهزیستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه سال 90 تعداد کودکان خیابانی 46 مورد بوده است، اظهار داشت: بیشتر این کودکان غیر ایرانی بودند که با همکاری مسئولان در قزوین جمع‌آوری شدند.

رحمانی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین با همکاری شورای حل اختلاف تیم مداخله کاهش طلاق را تشکیل داده‌ است، بیان کرد: این تیم‌ها در شهرستان‌های تاکستان، بویین‌زهرا و قزوین مستقر هستند.

این مسئول به معرفی 12 مورد خانواده متقاضی طلاق به تیم مداخله کاهش طلاق در سال 90 اشاره و عنوان کرد: این آمار در سال گذشته به 139 مورد خانواده رسید.

رحمانی افزود: تاکنون 14 گروه همیار زنان سرپرست خانوار با هدف توانمندسازی و اشتغال‌زایی در استان قزوین تشکیل شده است.

وی توانمند کردن زنان سرپرست خانواده را از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی استان قزوین عنوان کرد و افزود: این سازمان برای تحقق هدف یاد شده، اقدامات مناسبی انجام می‌دهد تا آنان بتوانند نیازمندی‌های زندگی را تأمین کنند.

رحمانی تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با هدف اشتغال‌زایی را از جمله برنامه‌های حوزه متبوع خود دانست و تصریح کرد: گروه‌های همیار در زمینه‌های گوناگون مانند تولید روکش خودرو، پرورش قارچ و پخت نان سنتی با هدف اشتغال‌زایی تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین یادآور شد: یک هزار و 34 زن سرپرست خانوار مشمول بیمه تأمین اجتماعی در سازمان بهزیستی استان قزوین شدند.

این مسئول با بیان اینکه دفتر معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین در سه حوزه به مددجویان جامعه هدف این سازمان خدمات ارائه می‌کند، اذعان کرد: حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست از جمله وظایف این دفتر است.

رحمانی اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان قزوین به دو هزار و 51 زن سرپرست خانوار خدمات مستمری مانند مستمری ماهانه با مبلغ 48 تا 90 هزار تومان بر اساس تعداد به آنان پرداخت می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه این سازمان خدمات غیرمستمر از جمله درمانی و آموزشی به نیازمندان ارائه می‌کند، بیان کرد: سال گذشته این سازمان به 233 دانشجوی جامعه هدف این سازمان خدمات کمک‌ تحصیلی در دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی، پیام نور و آزاد پرداخت کرده است.

وی حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو را از برنامه‌های دیگر سازمان بهزیستی استان قزوین برشمرد و گفت: این سازمان هزینه تأمین شیر خشک نوزادان چندقلو را تا دو سالگی به این خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

رحمانی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین به 103 خانوار دارای فرزند چند قلو 30 تا 85 هزار تومان مستمری با توجه به تأمین اعتبارات ابلاغی این سازمان پرداخت می‌کند، یادآور شد: سال گذشته خانواده‌های فرزندان سه تا چهار قلو به مدت شش ماه مستمری دریافت کردند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه خط تلفن 123 در سه شهرستان استان قزوین فعال است، اذعان کرد: این خط به علاقه‌مندان و متقاضیان خدمات اجتماعی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول