اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

کمترین آمار کودکان بازمانده از تحصیل به استان زنجان اختصاص دارد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کمترین آمار مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل با تعداد 56 نفر به استان زنجان اختصاص دارد.

کمترین آمار کودکان بازمانده از تحصیل به استان زنجان اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفار سرداری بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت سوادآموزی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به برنامه توسعه پنجم باید بی‌سوادی در کشورمان ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند در گروه سنی 10 تا 49 سال وجود یک نفر بی‌سواد هم زیاد است، تصریح کرد: باید تا تا پایان برنامه توسعه پنجم تعداد بی‌سوادان واجد شرایط به صفر برسد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: افراد واجد شرایط به جز معلولان و کسانی که مشکلات جسمی دارند باید تا پایان سال 94 تحت آموزش باشند.

وی اهمیت داشتن کارنامه دوره ابتدایی برای افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال را به اندازه داشتن شناسنامه الزامی دانست و گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در ریشه‌کنی بی‌سوادی همه تلاش خود را انجام دهد.

سرداری به آمار سرشماری بی‌سوادی سال 90 اشاره کرد و افزود: در این سرشماری به نمودار مقایسه افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال استان زنجان در مقایسه با کشور در سال‌های 55 تا 90 پرداخته شده است.

وی فاصله درصد باسوادی استان زنجان با کشورمان را 18.8 درصد اعلام و تصریح کرد: در سال 55 میانگین افراد باسواد استان زنجان 30 درصد و کشورمان 48 درصد بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه میانگین افراد باسواد استان زنجان در سال 85 به 90.8 درصد رسیده است، گفت: در این سال میانگین افراد باسواد کشورمان 91.7 درصد بوده و میانگین باسوادی استان به کشور نزدیک شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 میانگین باسوادی استان 92.6 درصد و کشورمان 92.4 درصد بوده است، اظهار کرد: در این سال درصد افراد باسواد استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

سرداری ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی کشورمان رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 55 درصد فاصله بی‌سوادی زنان نسبت به مردان استان 30 درصد است، گفت: در این سال 15.2 درصد زنان و 44.9 درصد مردان استان زنجان باسواد بوده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آمار زنان باسواد در سال 90 افزایش داشته است، تصریح کرد: در این سال فاصله سطح سواد زنان نسبت به مردان به پنج درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در سوادآموزی زنان پس از انقلاب تلاش بسیاری کرده است.

سرداری با اشاره به اینکه تعداد بی‌سوادان 10 تا 49 استان زنجان در سال 90 به 45 هزار و 598 نفر رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد 13 هزار و 918 نفر مرد و 31 هزار و 680 نفر زن است.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری سال 90 تعداد افراد بی‌سواد 10 تا 14 سال استان زنجان 373 نفر است، افزود: این افراد جزو کسانی هستند که به خارج از کشور و سایر استان‌ها مهاجرت کرده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: همچنین معلولان و افراد آموزش‌ناپذیر و فوت شده‌‌ نیز جزو این آمار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کمترین آمار مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل در مقایسه با کشور در سال‌های 89 و 90 به استان زنجان با 56 نفر اختصاص دارد، گفت: بیشترین آمار با 2 هزار و 324 نفر به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

سرداری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان زنجان باید در امر ریشه‌کنی بی‌سوادی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، تصریح کرد: برای جذب و تشویق افراد بی‌سواد باید چهره‌های موفق نهضت سوادآموزی شناسایی و معرفی شوند.

وی ادامه داد: معرفی این افراد می‌تواند تحقق شعار «خواستن توانستن است» را نشان دهد.

انتهای پیام/73008/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول