اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

20 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی از بهره مندی 19 هزار و 949 زن سرپرست خانوار استان از خدمات حمایتی این نهاد خبر داد.

20 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی  خراسان شمالی، حسن نعمتی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 33 هزار خانوار در استان با جمعیت 68 هزار نفر به صورت دائم از تمامی سرفصل‌های این نهاد بهره‌مند هستند، اظهار کرد: از مجموع خانواده‌های تحت حمایت 19 هزار و 949 نفر را زن سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از مجموع زنان سرپرست خانوار تحت حمایت 12 هزار و 274 نفر در قالب طرح مددجویی از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که توانایی ایجاد اداره یک شغل را دارند و در عین حال هفت هزار و 675 نفر دیگر از این زنان در قالب طرح شهید رجایی در حمایت این نهاد قرار دارند که از تمامی خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

نعمتی با بیان اینکه برخی از زنان گنجانده شده در طرح مددجویی، مجری طرح‌های اشتغال می‌باشند و خودکفا هستند، لذا تنها در برخی از سرفصل‌های این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: زنان سرپرست خانواری نیز که در طرح شهید رجایی قرار دارند، بالای 60 سال سن دارند و به این ترتیب از تمامی 34 سرفصل خدمات این نهاد، ازجمله مستمری بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی در ادامه شاخصه‌های اصلی در خصوص ارزیابی نحوه گزینش زنان سرپرست خانوار را که قابلیت قرار گرفتن در حمایت امداد را دارند این‌گونه عنوان کرد: برخی از زنان متارکه‌ای، طلاقی، زندانی غیر عمد و همسر سربازان با توجه به صلاح‌دید این نهاد و بر اساس قوانین و ضوابط امداد از خدمات این نهاد برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته برخی دیگر از این زنان که همسر آنها فوت کرده و یا بنا به دلایلی و با توجه به تشخیص امداد از کار افتاده محسوب شوند می‌تواند از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

وی گفت: جامعه هدف مذکور از خدماتی همچون فرهنگی، آموزشی، شغلی، مشاوره و راهنمایی در زمینه‌های مختلف، درمان، جهیزیه و خدمات مسکن بهره‌مند می‌شوند.

نعمتی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات به زنان تحت حمایت، به خانواده‌های بد سرپرستی که تحت حمایت هیچ‌گونه نهادی نیستند و نیازمند نیز هستند که به صورت موردی به آنان کمک می‌شود.

انتهای پیام/63002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول