اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد ‌تاکید کرد

تشکیل ستاد ‌‌حل مشکلات زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: کمیته امداد نیازمند ستاد فرماندهی حل مشکل زنان سرپرست خانوار است.

تشکیل ستاد ‌‌حل مشکلات زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آذر اسماعیلی ظهر امروز در کار‌گروه بررسی راهکارهای تعامل فرابخش و برون سازمانی سازنده در حوزه زنان سرپرست خانوار، با بیان اینکه مشارکت اجتماعی زنان سرپرست خانوار در جامعه بسیار ضعیف است، اظهار کرد: این امر سبب حاشیه‌نشینی این قشر شده است.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار با یک فرسایش جسمی و روحی روبه‌رو هستند و نمی‌توانند از فرصت‌های جامعه استفاده کنند.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه اقدامات کمیته امداد امام خمینی در دو بخش عمومی و خصوصی است، افزود: خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، مسکن و ازدواج از جمله خدمات عمومی این نهاد است.

اسماعیلی تصریح کرد: کمیته امداد در تمامی مسائل زنان سرپرست خانوار، مسائل اولیه و ثانویه ورود پیدا کرده است.

وی یادآور شد: ایران تنها کشوری است که به تمام عرصه‌های مددجویان خود وارد شده است.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور یکی از مسائلی را که نیازمند توجه ویژه است ترمیم جایگاه زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: این زنان به دلیل وضعیت سخت سرپرستی خانوار،نیازمند ازدواج مجدد هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: باید از خیران در راستای ارتقاء پایگاه اجتماعی کمک گرفت و این یکی از رسالت‌های کمیته امداد است.

وی آگاه‌سازی زنان سرپرست خانوار از مسائل حقوقی را بسیار مهم دانست و گفت: این قشر باید زیر پوشش و آموزش ویژه قرار بگیرند.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور اذعان داشت: در راستای تحکیم و ترمیم بنیان خانواده به زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، مبلغ دو میلیون تومان کمک بلاعوض داده می‌شود و همچنین سعی می‌شود به شوهران آنها هم کار داده شود.

اسماعیلی به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره و تصریح کرد: کمیته امداد نیاز به ستاد فرماندهی برای حل مشکل زنان سرپرست خانوار دارد.

وی عدم تناسب بسته‌های حمایتی، عدم عریان‌سازی مشکلات زنان سرپرست خانوار را از دیگر مشکلات این قشر برشمرد و اضافه کرد: در راستای تناسب‌سازی بسته‌های حمایتی به این قشر، از محل هدفمندی یارانه‌ها تمامی زنان سرپرست خانوار بالای 50 سال زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور پیوند علم و اجرا در دانشگاه را عامل بازدارنده تولید زنان سرپرست خانوار اعلام و تصریح کرد: حوزه علم و علوم اجتماعی از مسائل زنان سرپرست خانوار خالی است.

اسماعیلی از تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان امر درخواست یک فضای مشارکتی کرد و متذکر شد: باید ساختارهای تشدید کننده زنان سرپرست خانوار شناسایی شوند.

وی تقویت زیرساخت‌های توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، نهادسازی بین سازمان‌های دولتی و مردم نهاد و انسجام یک دانش و فکر بین مسئولان را از عوامل بازدارنده تولید زنان سرپرست خانوار دانست.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور از راه‌اندازی مرکز رصد‌گری در بین زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در این مرکز که متولی آن استانداری هر استان است، 52 شاخص در حوزه زنان رصد و ثبت می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه رسانه‌ها باید حساسیت جامعه را نسبت به زنان سرپرست خانوار ایجاد کنند، اذعان داشت: همچنین رسانه‌ها باید زنان الگو و موفق را در راستای ایجاد انگیزش در بین زنان سرپرست خانوار معرفی کنند.

انتهای پیام/69013/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول