اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح غربالگری زنان سرپرست خانوار آذربایجان غربی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح غربالگری زنان سرپرست خانوار توسط امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

اجرای طرح غربالگری زنان سرپرست خانوار آذربایجان غربی

مریم دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: توجه به سلامت زنان در حفظ بنیان خانواده حائز اهمیت است، که این مسئله در مورد زنان کم‌درآمد سرپرست خانوار، به عنوان عنصر کلیدی انسجام خانواده بسیار مهم‌تر به نظر می‌رسد.

وی افزود: از جمله طرح‌های خوبی که با عنایت استاندار آذربایجان غربی اجرا می‌شود، طرح «غربالگری سلامت زنان» است.

دهقانی تصریح کرد: این طرح در ابتدا برای زنان مددجوی سرپرست خانوار بهزیستی اجرا شد و همه زنان زیرپوشش این سازمان در استان، مورد غربالگری این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از ادامه اجرای این طرح برای زنان مددجوی کمیته امداد خبر داد، افزود: برای بیش از یک هزار زن مددجوی کمیته امداد استان طرح ارتقای سلامت زنان اجرا شد.

دهقانی تصریح کرد: چنانچه نتیجه این غربالگری، وجود بیماری خاصی را در فرد نشان دهد، از ناحیه دستگاه‌های حمایتی و استانداری آذربایجان غربی اعتبار لازم برای معالجه بیماری در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این طرح را سنجش سلامت زنان سرپرست خانوار کم‌درآمد، که توان مالی کافی برای انجام معاینات لازم ندارند، عنوان کرد و افزود: این طرح ابتدا برای زنان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد اجرا می‌شود، که با تأمین اعتبارات لازم در نظر داریم، در آینده آن را برای زنان سایر بخش‌های استان نیز توسعه دهیم.

دهقانی به اهمیت و نقش زنان و سلامتی آنان در استحکام بنیان خانواده و انسجام آن، تاکید کرد و گفت: این مسئله در مورد زنان سرپرست خانواده بسیار حساس‌تر به نظر می رسد و با توجه به اینکه تشخیص دیرهنگام برخی بیماری‌های خاص، مستلزم پرداخت هزینه‌های گزاف درمانی است، توجه به این مسئله در امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی مورد تأکید قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه زن و خانواده استان به این مهم توجه ویژه‌ای دارنده بنابراین به فراخور تصمیمات مصوب در این کارگروه، طرح ارتقای سلامت زنان استان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول