اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

بهره‌مندی 2200 زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از بهره‌مندی دو هزار و 200 زن سرپرست خانوار از خدمات مختلف حمایتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این سازمان خبر داد.

بهره‌مندی 2200 زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان‌جنوبی، محمد‌حسن اکبری‌مطلق اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار بر اساس بعد خانوار و به دلایل مختلف اعم از اعتیاد، فوت و زندانی بودن همسرشان مستمری دریافت می‌کنند.

وی گفت: 2 هزار و 200 زن سرپرست خانوار از خدمات مختلف حمایتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این نهاد بهره‌مند می‌شوند که خانواده‌های یک نفره 45 هزار تومان، دو نفره 55 هزار تومان، سه نفره 65 هزار تومان، چهار نفره 75 هزار تومان و بیش از پنج نفر 90 هزار تومان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر‌‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی از ارائه خدمات غیرمستمر به زنان سرپرست خانوار توسط سازمان بهزیستی استان خبر داد و گفت: پرداخت هزینه‌های تحصیلی فرزندان و شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی از جمله این خدمات است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 56 دانشجوی کاردانی، 176 دانشجوی کارشناسی، 9 دانشجوی ارشد و دو دانشجوی مقطع دکترای استان از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

توانمند شدن 10 درصد از مجموع مددجویان سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها را از دیگر خدمات غیرمستمر این نهاد برشمرد و گفت: طی سال گذشته 227 نفر از زنان سرپرست خانوار استان از یکی از روش‌های دریافت وام، عضویت در گروه‌های همیار، ازدواج و یا دریافت سرمایه کار بلاعوض توانمند شده و از چرخه حمایتی بهزیستی استان خارج شدند.

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه سالانه باید 10 درصد از مجموع مددجویان نهاد بهزیستی توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند، تصریح کرد: مبلغ وام‌های خود اشتغالی پنج تا 10 میلیون تومان و وام‌های مشاغل خانگی سه تا پنج میلیون تومان است.

وی واگذاری مسکن را از دیگر خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار ذکر کرد و افزود: طی سال گذشته 45 نفر از زنان سرپرست خانوار بهزیستی از مسکن بهره‌مند شدند و در حال حاضر نیز 158 خانوار نیازمند مسکن در استان شناسایی شدند که از این تعداد 129 نفر برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این نهاد برای زنان سرپرست خانوار، خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت زندگی و اردوهای تفریحی زیارتی از جمله این برنامه‌ها است.

اکبری‌مطلق از معافیت پرداخت انشعابات آب و برق برای زنان سرپرست خانوار استان خبر داد و گفت: همچنین توزیع شیرخشک در بین خانواده‌های نیازمند و معلولان و پرداخت کمک هزینه نگهداری برای خانواده‌های دارای فرزندان دو یا سه قلو از دیگر خدمات ارائه شده توسط بهزیستی است.

این مسئول با بیان اینکه 34 گروه همیار در سطح استان فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: این افراد به صورت گروهی در سطح استان در رشته‌های مختلف خیاطی، گلدوزی، مهد کودک، نانوایی، پخت نان سنتی، خدمات کامپیوتری، تولید پوشاک، آرایشگری و پرورش قارچ فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول